Hvordan fant du Hagepraten?

Her kan du presentere deg! Fortell oss hvem du er, hvor i landet du bor, hvordan du fant oss, noen av dine interesser og alt mulig annet rart om deg!
cato1982
Herdighetssone: H1

Re: Hvordan fant du Hagepraten?

Post by cato1982 »

Eg fann hagepraten etter eg og damo mi kjøpte oss hus og fann ut at me egentli ikkje veit noko serligt om hage, spesielt namn på planter er me dårlige på. så det blei gjort eit søk på apenes skrekk og der var dåke :o :)

etter det så er me inne i ny og ne og finner planter som me har lyst å ha :D
hildur
Herdighetssone: H2

Post by hildur »

Jeg meldte meg inn i Hagepraten i sommer etter å ha funnet siden tilfeldig på nettet. Jeg lette vel som vanlig etter informasjon om noen planter, husker ikke helt. Men siden er et funn for oss som er glad i hage. :D Har bygget hus på det som var en skog for 3-4 år siden, og har prøvd å lage hage av den litt sure skogsjorden i løpet av de siste tre årene. Nesten alle mulige tips er nyttige. Jeg er imponert over det høye nivået på deltakerne, men glad for at det også er folk på alle nivå.
Isbjørn

Post by Isbjørn »

Jeg søkte på ""plomme" tror jeg og ramlet inn her. Er medlem av andre fora og vet hvor nyttig det kan være.
stefanija
Herdighetssone: H7

Post by stefanija »

Hei!Jeg søkte på data om klimasoner...og plutselig ser-hageprat.!Det var moro.Jeg synes-det var ikke vanskelig å fine.Jeg gleder meg.
Autumnlover
Herdighetssone: H1

Post by Autumnlover »

Hei,
Nå er det vår igjen og jeg får masse spørsmål om hage på den tida.
Enn så lenge hadde jeg bare blomster i hagen min.
I år har plantet to epletrær i år og tenker nå om plommer og...
Men det er ikke mye plass som jeg kan bruke for å plante dem. Bare stein under...
Så Hagepraten kom først på google og her finner jeg svar på spørsmålene mine.
Tusen takk for kjempe nyttig forum! :D

Olga
2321222

Post by 2321222 »

Jeg er medlem i hagelag i Trondheim
og jeg søkte til Hageselskapet for å få opplysninger angående kompost og om det går an å bruke eggeskall i
hagekomposten. Dette brytes jo sent ned så jeg lurte på om det var noen kvern man kunne bruke. Dette er jo kalk og det blir mye eggeskall når man baker mye. Hagepraten var et godt alternativ.
Gerd
Homer 66
Herdighetssone: H2

Post by Homer 66 »

Hei og hå!

Var inne på hagegal sine sider og kikket(er ofte der), det var en tråd om litt surmuling i forbindelse med anonsering av forumstreff på begge forumene.
Jeg ble så nyfiken på hva dere skrev om her inne, så jeg registrerte meg, leste tråden, sitter her og skriver, det ser ut til at dette forumet er i samme gate som hagegal...........desverre.
Jeg bruker ALT for mye tid bak skjermen som det er........... :mrgreen:

Homer
Hagen er en jungel
brynhildur
Herdighetssone: H4

Post by brynhildur »

Homer 66 wrote:Hei og hå!

Var inne på hagegal sine sider og kikket(er ofte der), det var en tråd om litt surmuling i forbindelse med anonsering av forumstreff på begge forumene.
Jeg ble så nyfiken på hva dere skrev om her inne, så jeg registrerte meg, leste tråden, sitter her og skriver, det ser ut til at dette forumet er i samme gate som hagegal...........desverre.
Jeg bruker ALT for mye tid bak skjermen som det er........... :mrgreen:

Homer
Velkommen til "hagepraten". Hvis du leser litt mer om hva som foregår her på "praten" vil du se at det er hyggelige mennesker her som deler mer en gjerne av sine kunnskaper. Det er jeg sikker på også er på hagegal. Men av og til er det noe følelser som blir trigget av :? og at er det noen som mener de kan si nesten hva som helst. Heldigvis er det ikke så mange som deltar i den diskusjonen.
Det er hageprat som er hovedsaken :mrgreen:
Hilsen
Brynhildur
Bondebønna

Post by Bondebønna »

Jeg var på leting etter gode utenlandske nettbutikker for å kjøpe grønnsaksfrø, og fant i den forbindelse et bra belgisk forum. Brukte en god del tid der, men i Belgia og Nederland er jo vekstsesongen og jorda noe annerledes enn her. Så jeg begynte å tenke at det hadde vært kjekt med et norsk forum om grønnsaksdyrking. Og da jeg begynte å lete fant jeg HAGEPRATEN :D
island monkey

Post by island monkey »

Nettbutikken over alle nettbutikker (mht grønnsaker) er http://www.vreeken.nl/
Hjelpsomme og vennlige, men det kan ta tid, de er litt rotete. Du leser vel nederlandsk, BB? Utvalget er enormt. Aldri sett maken...

For å holde tråden: jeg fant Hagepraten da jeg letet etter et norsk hageforum. Det var ikke noe tilfeldig med det i det hele tatt. Jeg utnytter dere med viten og vilje..;)
Bondebønna

Post by Bondebønna »

island monkey wrote:Nettbutikken over alle nettbutikker (mht grønnsaker) er http://www.vreeken.nl/
Hjelpsomme og vennlige, men det kan ta tid, de er litt rotete. Du leser vel nederlandsk, BB? Utvalget er enormt. Aldri sett maken...
Tusen takk for link, island monkey! Jeg forstår ihvertfall nok til å bestille frø i dungevis :mrgreen:
Ravna

Post by Ravna »

Googlet novemberkaktus og kom inn på en fantastisk tråd om november/påske og pinse kaktuser :D
Lilleme

Post by Lilleme »

Helt tilfeldig da jeg lette etter info om ... kanskje skogskjegg? en eller annen hageplante. Og det dukket opp mange treff på google fra Hagepraten.
Ragnhild Ravna

Post by Ragnhild Ravna »

Jeg lette etter hjelp mot jordrotter og kom inn på rottepraten
Blomsterjenny

Post by Blomsterjenny »

Søkte for råd mot løvetann og havnet inn her.
Post Reply