Nybegynner fra Østfold

Her kan du presentere deg! Fortell oss hvem du er, hvor i landet du bor, hvordan du fant oss, noen av dine interesser og alt mulig annet rart om deg!
Post Reply
merete02

Nybegynner fra Østfold

Post by merete02 »

Hei! :)
Jeg er en jente på 28, som akkurat har kjøpt hus sammen med samboer. Og da "fulgte det med" en hage på 5,5 mål. Så da har vi jo litt å drive med. :shock:

Er kanskje det man kaller en naturtomt, men også mye gressplen. Den består av fjell, mange forskjellige typer trær, gressplen på ca ett mål, mange mange bringebærbusker, tre epletrær, to pæretrær, ett plommetre, et morelltre eller hva det kalles, og så har vi blåbær og rabarbra.

Og jeg har ikke peiling på noe som har med hage, bær, frukt eller grønt å gjøre. MEN har veldig lyst til å lære, så håper noen har kan hjelpe meg når jeg kommer med noen spørsmål i tiden fremover. :)

Jeg har planer om en liten grønnsakshage ( Solrik tomt) , og har planer om å rive opp og ordne oppi bed, busker, trær og blomster. Vi skal bygge terrasse på bakkenivå neste sommer ( håper tiden strekker til), og har veldig lyst til å legge noen heller, stener eller noe i tillegg f.eks opp til huset fra parkeringsplassen for å få vekk litt gress, og for å få rydda opp litt og gjøre det fint.

Kommer nok til å høre fra meg ang. den grønnsakshagen, og også ang beskjæring av frukttrær og hvordan man rydder opp i bed for å få med seg rubbel og bit. :) Og sikkert om enda mer, med tiden. :)

Så, det var litt om meg! Gleder meg masse til dette her, og ser fram til å se over all den inspirasjonen som er her inne! :D
dengladeamatør
Herdighetssone: H1

Re: Nybegynner fra Østfold

Post by dengladeamatør »

Ååå... Det hørtes ut som en drømmehage!!! Min første tanke er: ikke fjern fjell eller store trær! Det er så vanskelig å få tilbake igjen... Lykke til med alle kommende hageprosjekter - jeg er sikker på at du kommer til å få mange gode råd her når du trenger det! Og velkommen til hagepraten! :wink:
Post Reply