Ny Medlem fra Bud og omegn

Her kan du presentere deg! Fortell oss hvem du er, hvor i landet du bor, hvordan du fant oss, noen av dine interesser og alt mulig annet rart om deg!
Post Reply
urtepedagog

Ny Medlem fra Bud og omegn

Post by urtepedagog »

Hei,

Jeg har akkurat blitt medlem i Hageselskapet og gleder meg til å bli kjent med personer med samme interesser.

Jeg kommer fra Tyskland, er utdannet som urtepedagog og har noen år gitt seminarer om bruk av urter i hverdagen. Dessuten var jeg lærer i en skole for alternativ medisin.
Min største glede er å leve sammen med urter og planter i hverdagen. Jeg bruker urter til matlaging, medisin eller kosmetik. Dessverre har jeg ikke et egen hage ennå, men det kommer forhåpentligvis etter hvert.

Jeg savner litt venner med samme interesser og håper derfor også på spennende diskusjoner og at jeg kan dele mine kunnskaper og mine erfaringer med andre.

Det er ikke så lett for meg ennå til å skrive på norsk med det blir sikkert bedre i fremtiden.

Ha en fin helg.

Sabine
toveve

Re: Ny Medlem fra Bud og omegn

Post by toveve »

Velkommen hit.
Her er det helt sikkert flere som er interessert i urter.

Ha en riktig fin helg du også :-)
Tove
Nordre Land
Inger E

Post by Inger E »

Velkomen hit! Det ser ikkje ut til at det er problem med språket, i alle fall ikkje så langt. Du skriv flott :)
brynhildur
Herdighetssone: H4

Post by brynhildur »

Velkommen til hagepraten :D
Hilsen
Brynhildur
Torill K

Post by Torill K »

Velkommen hit :) Urter er spennende og jeg har en del i hagen min .
lavendel29
Herdighetssone: H2

Post by lavendel29 »

Til urtepedagog: jeg kjenner en dame som er meget interessert i urter. Det er Annette med e-postadressen Livsmestring@yahoo.no hvis du vil komme i kontakt med henne. lavendel29
Grosinhage

Post by Grosinhage »

Hei!

Jeg synes urter er spennende. Som tenåring fikk jeg lov av mammaen min å dyrke noen urter i det smale blomsterbedet vi hadde utenfor terrassehuset vi bodde i. Mamma ble ikke imponert når agurkurten overtok hele bedet etter hvert;)
Selv hadde hun flotte stauder, busker og sommerblomster som en kontrast til mitt litt stusselige urtebed:)
Jeg skal prøve igjen har jeg bestemt meg for. Har du noen tips om hvilke urter som er villige, enkle å ha med å gjøre, og dekorative både i bedet og i maten?
Post Reply