hei hei fra en "grønn" kar med lysegrønne fingre.

Her kan du presentere deg! Fortell oss hvem du er, hvor i landet du bor, hvordan du fant oss, noen av dine interesser og alt mulig annet rart om deg!
Post Reply
GamGarden
Herdighetssone: H7

hei hei fra en "grønn" kar med lysegrønne fingre.

Post by GamGarden »

Tobakksplante i full størrelse
Tobakksplante i full størrelse
Morten her, bor i Karlsøy kommune,nærmere bestemt på Gamnes.
har såvidt begynt å prøve ut om jeg har grønne fingre nok til å holde på med dyrking av grønnsaker og urter.
fikk til agurker i fjor som blei knallgoe,samt tobakksplanter som jeg ikke orket prøve å henge opp/tørke bladene, men plantene i seg selv var flotte digre (ca 180 cm høye).
liker å teste ut alt mulig å har nå i dag gått til innkjøp av økologisk sitron som jeg tenker prøve å dyrke frem ei busk av stenene som blir til overs.
mottar gjerne tips om noen har dyrket frem sitrontre fra scratch.
Attachments
Blomst/rose på tobakksplanten
Blomst/rose på tobakksplanten
KirstenHansen
Herdighetssone: H4

Re: hei hei fra en "grønn" kar med lysegrønne fingre.

Post by KirstenHansen »

Heihei, og velkommen.
Jeg fikk til sitronbusker, men har aldri sett blomst eller frukt på dem. Ungene plantet dem i 2002, dytta dem bare ned i jorden i potter i vinduskarmen og glemte av de. Så det ble min jobb, men de har vært lettstelte. Sitronen var fra rimi husker ikke om den var økologisk for jeg tenkte nok mest på ørreten vi skulle ha den til. Selv uten frukt er det en vakker plante med nydelige silkeaktige sitronduftende blad.
Den tobakksplanta di var flott, hvor fikk du tak i frøene? Her har jeg bare funnet prydtobakksplanter, og jeg kunne tenke meg å prøve. Kansje jeg tilogmed kan lage meg julesigar selv.
Post Reply