Litt om meg

Her kan du presentere deg! Fortell oss hvem du er, hvor i landet du bor, hvordan du fant oss, noen av dine interesser og alt mulig annet rart om deg!
Post Reply
Soneli
Herdighetssone: H6

Litt om meg

Post by Soneli »

Hei.
Jeg ble med i hageprat her om dagen, og grunnen er at jeg trives veldig godt med vekster og dyrking. Jeg fikk ifjord bygget meg ett drivhus av gamle vinduer som vi har funnet på låven vår. Er meget fornøyd med resultatet, og det fungerer veldig bra. I fjord dyrket jeg tomater, agurker, paprika og kappkrusbær der inne, med meget gode resultater :wink: . Jeg satte også inn en vindrue, men den døde av en eller annen merkelig grunn, men jeg får skaffe meg en ny. :roll: Utenom dette har jeg litt grønnsaker på friland. Gullerøtter går bra, poteter satte vi for første gang ifjor og resultatet ble meget bra...spiser fortsatt på de siste pimpernellene. Ellers har jeg prøvet meg på litt forskjellige grønnsaker med forskjellig resultat :) Bønnene gav ikke så masse selv om de hadde mengder med blomster. Ifjor prøvet jeg en klatresort, iår skal jeg prøve en busksort. Ellers skal jeg se om jeg får til seleri og hvitkål og løk. Jeg har forkultivert dem i drivhuset mitt, og de er modne for utplanting nå, men det er nok litt tidlig.
Jeg bor på en gård i Gol i Hallingdal. Den ligger 650 m o.h. og har en fantastisk utsikt over dalen. Jeg ser til Norefjell. :lol:
Sånn det var litt om meg
Inger E

Re: Litt om meg

Post by Inger E »

Velkomen hit! Du er eksempel på at det meste går, om ein prøver godt nok! Flott!
Post Reply