Ny bruker

Her kan du presentere deg! Fortell oss hvem du er, hvor i landet du bor, hvordan du fant oss, noen av dine interesser og alt mulig annet rart om deg!
Post Reply
trollhagen
Herdighetssone: H4

Ny bruker

Post by trollhagen »

Hei,

er ny bruker på forumet. Håper jeg kan få litt tips og hjelp til hagen hjemme. Går mot andre sommer i nytt hus og hage nå. Ca 1,75 mål tomt, mye flatt med noen slake skråninger. For det meste gress, men er også lykkelig eier av 5 epletrær, 2 plommetrær, en gammel rhodondron, en azalia, to store solbærbusker, en rips + litt syring og en stoor bjørk. Har også ett svært gammelt kirsebært tre som gir masse flotte bær til fuglene i nabolaget. Til sist ett staudebed, med gamle pioner og liljer (? gule). Disse har fått følge av nyplantede steppesalvier+ en annen salvie, roser, lavendel og astilber.

Har brukt tiden frem til nå til å fjerne mye vi ikke ville ha, halvdød hekk, gamle spireaer og roser som ikke var pene, og masse ville trær som hadde formert seg i hagen, masse skvallerkål og ugress etc. Hagen hadde vært lite vedlikehold i alle fall 5-10 år ved innflytting. Det som står der nå klarer seg i alle fall fint uten mye stell.

Neste prosjekt er å lage platting, der jeg skal ha litt krukker. Trenger også en beskyttende hekk ved gjerdet foran uteplassen, og planlegger noe mer bærbusker.

Har masse planer og visjoner om hvordan det kan bli, men litt usikker på om jeg klarer å få det til;)
Siri K

Re: Ny bruker

Post by Siri K »

Velkommen til Hagepraten!

Det virker som om du har pågangsmotet og energien i orden, og da får du nok realisert hagedrømmene. :)
H2/H3 i hyttehagen
KirstenHansen

Re: Ny bruker

Post by KirstenHansen »

Heihei og velkommen. Dere er godt igang, og det er veldig bra å ta seg tid til å bli kjent med tomta, og kjenne på årstidene. Gode steder å være med le mot det verste været, gjør hagen mye mer tilgjengelig, og en benk midt i rotet er godt å ha i pausene. Det er mye hageglede i det, selv om ikke alt er på plass.
Post Reply