Ny bruker

Her kan du presentere deg! Fortell oss hvem du er, hvor i landet du bor, hvordan du fant oss, noen av dine interesser og alt mulig annet rart om deg!
Post Reply
Eivisxp
Herdighetssone: H3

Ny bruker

Post by Eivisxp »

Hei,

Jeg er en gutt på 15 år som er henholdsvis nyfrelst når det kommer til hage, så tenkte jeg skulle presentere meg :) . Bor i en enebolig med hage i Vestfold, og vi har ganske mange frukttrær og busker. Vi har 2 epletrær, et morelltre, to plommetrær og ett pæretre i moderat størrelse. Vi har også to rabarbraplanter, to solbærbusker, to stikkelsbærbusker og noen jordbærplanter. I tillegg har vi to kjøkkenhager, hvor den ene er laget av meg i år. Jeg har vært inne på forumet før, og det har vært nyttig dersom det har vært noe jeg har lurt på. Jeg har sådd litt i vår, blant annet mais, og jeg kommer til å fortsette med min nye hobby. Jeg kommer nok til å stille noen spørsmål med tanke på at jeg ikke er så godt kjent med planter, men litt peiling har jeg. Uansett så håper jeg på svar :mrgreen:

Mvh. Eivind :)
KirstenHansen
Herdighetssone: H4

Re: Ny bruker

Post by KirstenHansen »

Heihei :D
Inger E

Post by Inger E »

Velkommen hit! Alltid kjekt med ungdom som er interessert i planter. Det slår meg at de ofte likar mat og kryddetplanter.
fiolina
Herdighetssone: H5

Post by fiolina »

Hei og velkommen. :)
Dag
Herdighetssone: H4

Post by Dag »

Hei, Eivind - det høres ut som du har peiling, og kanskje mer enn det også ;)
Her på forumet kan du spørre om alt mulig som har med hage å gjøre, og du kan jo også fortelle
hvordan det går med grønnsakene dine.
Mais har jeg hatt i hagen min mange ganger, men det kreves at jeg driver forkultur, dvs. at
jeg sår dem så tidlig at de er ganske store og fine allerede når jeg planter dem ut i mai. Ellers vil
ikke maisen rekke å bli moden før frosten tar den.
Håper det går bra med prosjektet ditt.
Kjenner du andre på din alder som er interessert i hage?
hilsen Dag
Eivisxp
Herdighetssone: H3

Post by Eivisxp »

Takker for velkomsten, og det stemmer nok at jeg liker matplanter og urter. Jeg liker godt å lage mat, så det er jo kjekt med kortreiste varer :). Ellers kjenner jeg (dessverre) ikke noen på min egen alder :roll:
Post Reply