Freesia rød

Her kan du presentere deg! Fortell oss hvem du er, hvor i landet du bor, hvordan du fant oss, noen av dine interesser og alt mulig annet rart om deg!
Post Reply
Norahægeland

Freesia rød

Post by Norahægeland »

Hei.
Jeg har just registrert meg på denne siden.
Veldig glad for det:-) har ofte vært her og kikket da jeg trengte hjelp til Hagen.
Lurer på om noen vet hvor jeg kan få tak i røde freesia knoller?
phantom blot
Herdighetssone: H2

Re: Freesia rød

Post by phantom blot »

På hagesentre, hageutsalg og Europris om våren. De med godt utvalg pleier å ha fylte, enkle, poser med en farge og fargeblandinger.
sveinv
Herdighetssone: H7

Post by sveinv »

Du er sikker på det er Freesia du er på jakt etter? Det er en del som tar feil av Freesia og Crocosmia, blomsterstanden kan forveksles.
Hvis det er Freesia så er de i tilfelle i salg på våren. Det er også Crocosmia.
Her er en link til bilde av Crocosmia: http://www.nettbutikk.planteriket.no/in ... cts_id=348
Det går nok bra.

http://planteriket.no
Norahægeland

Post by Norahægeland »

Jo. Du har nok rett. Det var crocosmia . Takk for hjelpen.
phantom blot
Herdighetssone: H2

Post by phantom blot »

Er crocosmia akkurat det samme som montbretsia? De lukter ikke, men overlever som oftest vinteren i bakken.
sveinv
Herdighetssone: H7

Post by sveinv »

det er det samme, det hender at planter skifter navn.
Det går nok bra.

http://planteriket.no
Norahægeland

Kjøpe krans av greiner

Post by Norahægeland »

Hei.
Vet noen av dere hvor man kan få tak i en slags stiftemaskin/spikerpistol som de bruker til å lage krans. Jeg har kjøpt noen som er lagt av små trebiter og greiner. De stifte/spikre greinene sammen med en maskin. Ser ut som om de skyter i gjennom greinene. Slik slipper man å bruke limpistol eller ståltråd. Kjempe kule. Jeg antar at disse kransene er laget i Kina eller noe sånt. :shock: Prøvde å søke på nettet, men har ikke peiling hva heter maskinen. Ikke sikkert det finnes noe son i Norden.
Norahægeland

Re: Kjøpe-krans av greiner

Post by Norahægeland »

Norahægeland wrote:Hei.
Vet noen av dere hvor man kan få tak i en slags stiftemaskin/spikerpistol som de bruker til å lage krans. Jeg har kjøpt noen som er lagt av små trebiter og greiner. De stifte/spikre greinene sammen med en maskin. Ser ut som om de skyter i gjennom greinene. Slik slipper man å bruke limpistol eller ståltråd. Kjempe kule. Jeg antar at disse kransene er laget i Kina eller noe sånt. :shock: Prøvde å søke på nettet, men har ikke peiling hva heter maskinen. Ikke sikkert det finnes noe son i Norden.
Inger E

Post by Inger E »

Kva har dette med fresia å gjere?
Norahægeland

Post by Norahægeland »

Ok. Feil plass.
Post Reply