Freesia rød
-
Freesia rød
Hei.
Jeg har just registrert meg på denne siden.
Veldig glad for det:-) har ofte vært her og kikket da jeg trengte hjelp til Hagen.
Lurer på om noen vet hvor jeg kan få tak i røde freesia knoller?
Jeg har just registrert meg på denne siden.
Veldig glad for det:-) har ofte vært her og kikket da jeg trengte hjelp til Hagen.
Lurer på om noen vet hvor jeg kan få tak i røde freesia knoller?
-
- Herdighetssone: H2
Re: Freesia rød
På hagesentre, hageutsalg og Europris om våren. De med godt utvalg pleier å ha fylte, enkle, poser med en farge og fargeblandinger.
Du er sikker på det er Freesia du er på jakt etter? Det er en del som tar feil av Freesia og Crocosmia, blomsterstanden kan forveksles.
Hvis det er Freesia så er de i tilfelle i salg på våren. Det er også Crocosmia.
Her er en link til bilde av Crocosmia: http://www.nettbutikk.planteriket.no/in ... cts_id=348
Hvis det er Freesia så er de i tilfelle i salg på våren. Det er også Crocosmia.
Her er en link til bilde av Crocosmia: http://www.nettbutikk.planteriket.no/in ... cts_id=348
-
Jo. Du har nok rett. Det var crocosmia . Takk for hjelpen.
-
- Herdighetssone: H2
Er crocosmia akkurat det samme som montbretsia? De lukter ikke, men overlever som oftest vinteren i bakken.
det er det samme, det hender at planter skifter navn.
-
Kjøpe krans av greiner
Hei.
Vet noen av dere hvor man kan få tak i en slags stiftemaskin/spikerpistol som de bruker til å lage krans. Jeg har kjøpt noen som er lagt av små trebiter og greiner. De stifte/spikre greinene sammen med en maskin. Ser ut som om de skyter i gjennom greinene. Slik slipper man å bruke limpistol eller ståltråd. Kjempe kule. Jeg antar at disse kransene er laget i Kina eller noe sånt.
Prøvde å søke på nettet, men har ikke peiling hva heter maskinen. Ikke sikkert det finnes noe son i Norden.
Vet noen av dere hvor man kan få tak i en slags stiftemaskin/spikerpistol som de bruker til å lage krans. Jeg har kjøpt noen som er lagt av små trebiter og greiner. De stifte/spikre greinene sammen med en maskin. Ser ut som om de skyter i gjennom greinene. Slik slipper man å bruke limpistol eller ståltråd. Kjempe kule. Jeg antar at disse kransene er laget i Kina eller noe sånt.

-
Re: Kjøpe-krans av greiner
Norahægeland wrote:Hei.
Vet noen av dere hvor man kan få tak i en slags stiftemaskin/spikerpistol som de bruker til å lage krans. Jeg har kjøpt noen som er lagt av små trebiter og greiner. De stifte/spikre greinene sammen med en maskin. Ser ut som om de skyter i gjennom greinene. Slik slipper man å bruke limpistol eller ståltråd. Kjempe kule. Jeg antar at disse kransene er laget i Kina eller noe sånt.Prøvde å søke på nettet, men har ikke peiling hva heter maskinen. Ikke sikkert det finnes noe son i Norden.
Kva har dette med fresia å gjere?