Hageflekken befinner seg i Sarpsborg, på sørsiden av huset, så rent klimamessig tror jeg det er gode forutsetninger for å dyrke ting der, men jorda er visst full av store steiner og slikt, og siden vi ikke skal bli boende her mer enn noen få år tenkte jeg å gjøre ting litt lettere og mindre permanent ved å dyrke i pallekarmer. Tenker på 2 x 2 store pallekarmer til å begynne med, samt evt. en liten "åker" til potet, for å se om grønnsaksdyrking er noe for meg.

I samme slengen har jeg forøvrig tenkt til å begynne med hønsehold og kompostering, så for tiden bruker jeg juleferien fra studiene til å tråle igjennom alt jeg finner på nett og i bøker om alt dette nye jeg må lære. Har selvsagt en haug med spørsmål, blant annet hvor mye jeg skal dyrke av hva, og om hva slags sorter jeg bør satse på...
Hvor stort område bør jeg sette av til poteter, f.eks? Regner med at det ikke er mulig å være selvforsynt på så lite område, men om det er snakk om at man kun får nok til et par uker f.eks vet jeg ikke helt om det er noen vits i å sette av rom til poteter?