Ny i hageverden

Her kan du presentere deg! Fortell oss hvem du er, hvor i landet du bor, hvordan du fant oss, noen av dine interesser og alt mulig annet rart om deg!
Post Reply
mcar

Ny i hageverden

Post by mcar »

Hei. Jeg heter Maria, bor i Porsgrunn og har fått meg min egen hage.
Jeg bodde i 23 år i en 4-mannsbolig med stor hage, men den var jo ikke min - den var vår alles. Og når halvparten ikke engasjerer seg i hagen og de to andre ikke er enige så blir det ikke gjort så mye :-D
Kjøpte for tre år siden et gammelt hus i sentrum av Porsgrunn, med romslig hage.
Etter å ha fjernet gammel hekk og gjerde, byttet kloakkledning og gravd ny drenering rundt halve huset er det ikke noe hage igjen. Det som star igjen er et gammelt epletre som mistet en av to greiner for et par år siden, og trenger sårt til å bli beskjært. Og to små og en stor Rhododendronbusk som hittil er blitt flyttet et par ganger allerede.
Jeg har klare ønsker for hagen og innser at jeg trenger hjelp.
Så da blir jeg nok en ivrig bruker av Hagepraten fremover :-)
Inger E

Re: Ny i hageverden

Post by Inger E »

Velkommen hit! Du vil nok få svar på mange ting, og det er mykje å lese i gamle innlegg. Men eg ser at det kan bli mykje å fare over, så då er det gjerne raskare å spørje.
Elstorm
Herdighetssone: H2

Re: Ny i hageverden

Post by Elstorm »

Hei, jeg er ny her. Jeg er en elev av den polske og norske ved å lese innleggene på forumet
Post Reply