Moderatorer?

Her kan du presentere deg! Fortell oss hvem du er, hvor i landet du bor, hvordan du fant oss, noen av dine interesser og alt mulig annet rart om deg!
Nienna
Herdighetssone: H2

Moderatorer?

Post by Nienna »

Er det ikke noen som rydder opp i innleggene her på Hagepraten og fjerner uønskede innlegg og spam? Når jeg leser reglene for bruk av forumet, virker det som om slike innlegg kan bli fjernet. Men ser ikke at det blir gjort.
Irriterende å se det samme brukernavnet poste det samme innlegget i alle kategoriene her.
Martin

Re: Moderatorer?

Post by Martin »

Jeg er enig med deg Nienna. Det er veldig irriterende at hageselskapet lar Hagepraten forsøples.
Men det er ingen som bryr seg med å rydde opp lenger.
Det kommer fram hvis du leser de siste innleggene i disse trådene.

viewtopic.php?f=14&t=22979&start=180
viewtopic.php?f=14&t=30660&start=45

Istedet for å nyte "gourmet-mat" på Hagepraten,
viser det seg at ledelsen i hageselskapet ønsker "fastfood" på twitter, facebook etc.

Jeg er så skuffet over organisasjonen at jeg ikke ønsker å støtte dem med penger lenger.
Mitt abonnement på Hagetidend har vært en grei julegave til meg som "har alt fra før".
Men nå har jeg gitt beskjed til giveren at jeg ønsker et konkurerende hageblad istedet.
Fra årskiftet blir det annet (og kanskje spenstigere) lesestoff.

Jeg markerer med et bilde av mitt selvmord tre (Cerbera odollam). :)
Cerbera odollam
Cerbera odollam
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Solveig

Post by Solveig »

Jeg har merket meg at disse innleggene med tilbud om pass og det meste har haglet inn igjen... :roll: .Og antallet nye medlemmer med merkelige navn har også vokst kraftig.
Et forum uten noen som helt form for kontroll, kommer til å bli et lite trivelig sted å være med tiden. Det er veldig synd i så fall, for det har vært lærerikt og hyggelig å stikke innom her.
Men det kan kanskje bli fart i sakene hvis medlemsantallet synker. Kanskje de da våkner og tar grep. Spesielt hvis det opplyses om at utmeldelsen skyldes misnøye med måten forumet driftes på, eller mangel på sådan!

Martin: Jeg får håpe du ikke har tenkt å "bruke" den planten .... :mrgreen: :lol:
Martin

Post by Martin »

Solveig wrote: Men det kan kanskje bli fart i sakene hvis medlemsantallet synker. Kanskje de da våkner og tar grep. Spesielt hvis det opplyses om at utmeldelsen skyldes misnøye med måten forumet driftes på, eller mangel på sådan!
Nok er nok, og det kan være en grei måte å vekke de ansvarlige på.
Vedlegg gjerne denne lenken ved eventuell utmeldelse.

Det er bare frøet inni nøtta som er giftig Solveig.
Jeg håper jo på blomster etterhvert, men tror ikke den vil danne nøtter etterpå.
Nøttene er forresten veldig dekorative.........å se på altså :wink:
Solveig

Post by Solveig »

Jeg sjekket på Google og nøttene ser jo nesten ut som en krysning av valnøtt og en "skrella" kokosnøtt :o . Stilig!Men planten blir stor, og du har jo et stort fint drivhus, så du har jo god plass :wink: .

Da blir det nok en utmeldelse til, når årets abonnement nærmer seg slutten, eller kanskje før ...
island monkey

Post by island monkey »

Jeg markerer med et bilde av mitt selvmord tre (Cerbera odollam). :)
Hehehehe...!

Det som irriterer meg, er at all disse tullinger, eller i hvert fall de fleste, åpererer nok fra utenfor Norge. Og de spammer halve forumet i glemsel (for å oversette et engelsk uttrykk). Mens folk som jeg og den intenst kostbare Arisaema enten kommer ikke inn i det hele tatt, eller skal benytte seg av tvilsomme søkemaskiner mer egnet til det mørke nettet. Uff!
Nienna

Post by Nienna »

Godt å høre at det ikke bare er meg som blir frustrert over å se et medlemsantall av dimensjoner, mens det kun er et par håndfuller aktive medlemmer. Heldigvis er dette medlemmer det er verdt å lytte til, og derfor svelger jeg stort sett irritasjonen og gleder meg over det positive som tross alt finnes mellom alt "ugresset" av spam og fiktive medlemmer.
Men det er vel her som i hageverdenen ellers. Kun de mest ihuga tar ondet ved roten, smiler av begrepet vedlikeholdsfri hage og unngår lettvinte løsninger.
Veldig synd om Hagepraten skal ende sitt liv som en gjenglemt og overgrodd hage :roll: Så jeg håper at noen sta "peoner" holder ut enda en stund :)
Inger E

Post by Inger E »

Eg spurde på FB, og fekk til svar at det var sendt vidare til 'rette vedkommende', eller noko slikt. Men dei var i tvil om Hageselskapet var ansvarleg for Hagepraten!!
calypso

Post by calypso »

image.jpeg
Hvis de er i tvil om dette, bør de gjøre noe med headingen på siden.
aberf
Herdighetssone: H4

Post by aberf »

Under fana "Vårt tilbud" på hjemmesida til Hageselskapet, er også hagepraten listet opp.....
Aud Berit

Den som kneler der fioler gror, vil oppdage mange hemmeligheter.
- ukjent -
Solveig

Post by Solveig »

Ikke ansvarlig for Hagepraten... :shock: . Nå har jeg hørt det også ... Hvis ikke de er det, hvem er det da? Fint at du synliggjør det så tydelig, calyso :wink: . De selv har visst ikke mye kontroll ..
Nienna

Post by Nienna »

Det virker nesten som de "ansvarlige" ser på forumet som en levning fra fortiden, nærmere bestemt x antall år f.fb, og at de derfor bare har overlatt det til seg selv for å dø sakte men sikkert :roll: Ansvarsfraskrivelse, taushet, og tåkeprat er tydelige tegn på det.
Selv er jeg ikke interessert i fjesbokfastfood, og svar fra folk som bare svarer for å svare. Mye fjas i den boken etter hva jeg har forstått på venner som har meldt seg inn i "vi som liker...ditt og datt".
Jeg kan derfor bare håpe at seriøse hageforum ikke forsvinner.
salvia
Herdighetssone: H4

Post by salvia »

Jeg håper også forumet her overlever. Og det ergrer meg at Hageselskapet lar vignetten over her, den Calypso avbildet, stå, når de tydeligvis ikke mener noe med det.
Inger E

Post by Inger E »

Det er mykje bra å lære på fb, men det er vanskeleg å finne att eit innlegg eller å finne svar direkte på ting ein lurer på. Då er det mykje enklare å søke her. Det ville vere synd om all den kunnskapen som ligg her, skulle bli borte. Hagepraten er passe stor utan eit utal av emneboksar.
Martin

Post by Martin »

Martin wrote:Hageselskapet lar Hagepraten forsøples,
og det er ingen som bryr seg med å rydde opp lenger.

Istedet for å nyte "gourmet-mat" på Hagepraten,
viser det seg at ledelsen i hageselskapet ønsker "fastfood" på twitter, facebook etc.

Jeg er så skuffet over organisasjonen at jeg ikke ønsker å støtte dem med penger lenger.
Mitt abonnement på Hagetidend har vært en grei julegave til meg som "har alt fra før".
Men nå har jeg gitt beskjed til giveren at jeg ønsker et konkurerende hageblad istedet.
Fra årskiftet blir det annet (og kanskje spenstigere) lesestoff.
Fra å være en ihuga tilhenger av Hageselskapet er jeg i ferd med å bli det motsatte.
Litt trist, men nå gikk denne i søpla.
Medlemskap for 2017
Medlemskap for 2017
Post Reply