Besøkshager

Hvor hagemøter planlegges og tidligere sammenkomster oppsummeres. En fin mulighet til å bli kjent!
brynhildur
Herdighetssone: H4

Besøkshager

Post by brynhildur »

Gjøvik, Oppland fylke.
Jeg har en liten hage jeg er veldig glad i :mrgreen:

I den har jeg plantet stauder, trær, frukttrær og bærbusker, har to krydderbedd og ... og ... og ...
Har vært på ferie (kom hjem i gårkveld) og alle planter, både ønskete og u-ønskete har vokst som bare det. Nå blir det kos i hage i flere dager.

Send gjerne en mail om du ønsker å besøke min hage.
Alle er velkomne :D
Hilsen
Brynhildur
Torill K

Re: Besøkshager

Post by Torill K »

Jeg tar gjerne imot besøk på Steinborg også . Jeg har også litt av hvert oppi steinrøysa :D .
Kirsten

Post by Kirsten »

Asker utenfor Oslo.

Stupbratt tomt med alt for god drenering. Midt i Oslofeltet, så grunnen er kalkrik.

Tomten har mange gamle, store trær og skillet mellom natur og kultur er ikke alltid like tydelig. Jeg er opptatt av samplantinger - stauder, roser, klematis og rhododendron i samspill med det Vårherre har plantet her. Så sant det ikke er sne eller alt for kaldt, er det noe som blomstrer i alle årets måneder (selv om det innimellom bare er jeg som er i stand til å finne dem).

Jeg elsker å snakke hage med alle som er interessert - helt uavhengig av erfaringsnivå. Send meg en PM dersom du har lyst på en titt :D
Last edited by Kirsten on 13 Jul 2009, 12:52, edited 1 time in total.
Kirsten

Følg meg gjerne på Instagram: Kirsten_MH
Sigrid
Herdighetssone: H3

Post by Sigrid »

Hadeland, ved Randsfjorden nord for Brandbu.

Jeg har nok en av landets største samlinger av storkenebb og ganske mye av andre stauder også. Bratt hage i sone 3/4, stadig i forandring. Akkurat nå er et hagedam og bekk-prosjekt i startfasen.
Høydepunktet på storkenebb-blomstringen er passert, men nå begynner dagliljer og en rekke andre stauder showet.
Jeg har også et lite planteutsalg med varierende utvalg.
Send PM eller ring meg på forhånd. Mobilnummer finnes på hjemmesida mi :)
Sigrid Havesyk
Hadeland H3/4 for trær, C/D for stauder
MonaHN
Herdighetssone: H1

Post by MonaHN »

Sirevåg, utenfor Egersund; Jeg har en hage på litt under 1 mål som jeg forsøker å fylle med alt som dufter godt...
Jeg har endel rhododendron og austinroser, men det det er mest av er Iriser... Ikke noen prydhage, men jeg liker den godt. Send en pm dersom du ønsker å avlegge besøk :D Kaffe er alltid klar for gjester... Og jeg pleier å finne et eller annet å sende med gjester...
maria

Post by maria »

Høybråten helt nord i Groruddalen, Oslo.

Forholdsvis ny have på et drøyt mål. Jeg er opptatt av planlegging og struktur - gjerne i form av "hjemmelaget"-prosjekter jeg kan utføre selv eller med litt hjelp. Haven består av stauder og roser, dam og bekk, saker og ting spredt utover. Jeg har særlig hatt fokus på skjerming, hekker og gjerder, og på sitteplasser av ymse utførelse.

Send en PM om du er på disse trakter og har lyst til å stikke innom for en haveprat :lol:
Miamaria

Post by Miamaria »

Sortland i Vesterålen, rett nord for Lofoten.

Tar gjerne imot besøk, send en PM og hør om vi er hjemme. Kommer du på en onsdag kan du attpåtil være med på vandringene til Sortland hagelag, og få se flere enn min. :) (Eller du kan være med hagelaget istedenfor, hvis jeg ikke er hjemme.) Vi møtes ved Esso Havna i sentrum kl. 18.00.

Hagen min er verken park eller den strigelte typen, men jeg forteller gjerne entusiastisk om alt vi har gjort, og våre planer... Og ett og annet spennende er det nok i bedene våre også. Kreative løsninger er vi ganske gode på. Noen funker bra og kan være til inspirasjon - og noen er rene skrekkeksempler som man kan flire av og unngå... ;)
brynhildur
Herdighetssone: H4

Post by brynhildur »

brynhildur wrote:Gjøvik, Oppland fylke.
Jeg har en liten hage jeg er veldig glad i :mrgreen:

I den har jeg plantet stauder, trær, frukttrær og bærbusker, har to krydderbedd og ... og ... og ...
Har vært på ferie (kom hjem i gårkveld) og alle planter, både ønskede og u-ønskede har vokst som bare det. Nå blir det kos i hage i flere dager.

Send gjerne en mail om du ønsker å besøke min hage.
Alle er velkomne :D
Da har noen av de uønskede blitt borte :wink:
Rosene mine: min nye "Alkymist" (2år) blomstrer helt nydelig i tillegg til "Morsdag". "New Dawn" har masse knopper. Blomstrer sikkert når medlemmene, med følge, besøker meg den 11.august fra kl 18.00.
Hilsen
Brynhildur
Bjørg

Post by Bjørg »

Kunne gjerne meldt meg på med besøkshage Bare det at hagen min er enda bare en byggeplass Men neste år da blir det mye bedre Og besøkshage er greit Det hadde jeg til gangs i Narvik
Og her i Hagen min kan du jo si at du kan få sett 100 andre hager om du lyster :)

Bjørg
Inger E

Post by Inger E »

Her er det ingen utstillingshage, langt derifrå! Det meste er planta der det var ein plass i augneblinken, somt er flytta på, men alle stader er det tett. Ved innkøyringa er det fint om våren, nett den delen er eg ganske fornøgd med. Der er litt blomster enno, men mest blad.
Bur i ein skråning ikkje langt frå Åsåsen, for dei som er kjende i fotballverda. Jorda er leire så langt ein ynskjer å grave, og mykje lenger ned.
Eg har ein lun terrasse der eg trivs svært godt, men er der ikkje så lenge om gongen likevel. Det er alltid eitt eller anna eg finn å gjere rundt om. Som pensjonist har eg tida for meg sjølv, og eg har alltid hatt det med å plukke litt her og litt der, så ugras er det ikkje så mykje av, tykkjer eg sjølv då :) . Det verste er enkelte planter som er så villige til å frø seg, endå eg prøver å klippe frøstandane. Eg burde hatt ein omgang og flytta og omrokkert, men veit ikkje om det vert nokon gong. Må nok ha mykje energi i overskot til det, og det spørs om eg greier opparbeide det!
Om det er nokon som har lyst å sjå dette, og slå av ein prat, så er det berre å sei frå.
toveve

Post by toveve »

Jeg får vel hive meg utpå jeg også ;-) Hvis noen har lyst til å komme innom oss på Dokka, så er det bare å sende en pm og høre om vi er hjemme. Hagen er på ca 2 mål og jeg har altfor mye plen. Her er det en god del kaos og lite struktur, så det er ingen utstillingshage, men jeg koser meg i hagen. Jeg samler på Heucheraer, storkenebb og hosta, så jeg har endel av det. Jeg er litt opptatt av at det skal blomstre hele sommeren og prøver å komme dit. Foreløpig er det nok mest som blomstrer i mnd skiftet juni/juli. Uansett så er det koselige med hagebesøk og en hageprat :)
Tove
Nordre Land
Trinek
Herdighetssone: H3

Post by Trinek »

Jeg da..... Har min første sesong i ny hage, men kom litt "til dekket bord". Tidligere eier var også hagemenneske. 5 mål tomt totalt, hvorav kanskje 1,5 mål er opparbeidet hage rundt huset. Resten er (foreløpig) skog, kratt og fjell med mange muligheter for utvidelse av hagedelen. Det får komme litt etter litt. Får neppe noen gang en ryddig og strukturert hage. Er for mye plantesamler til det ;) Du finner meg i Stokke kommune, ca 2,4 km. fra E18.

Her er et variert utvalg av stauder og ut over høsten vil jeg antakelig ha mengder av Engletrompeter i blomst. Noen har blomstret en stund allerede, mens mengder av andre kommer med knopper nå og vil blomstre i de kommende ukene, fram til frosten tvinger meg til å ta dem i hus. Mange Fuchsia står også i knopp nå og vil bli flotte utover sensommeren og høsten.

Jeg synes alltid det er hyggelig med hagebesøk og er stort sett hjemme i helgene og på ettermiddagene. Send en PM i forkant hvis du skal på disse kanter, så ser vi hva vi får til å passe :)
maria

Post by maria »

maria wrote:Høybråten helt nord i Groruddalen, Oslo.

Forholdsvis ny have på et drøyt mål. Jeg er opptatt av planlegging og struktur - gjerne i form av "hjemmelaget"-prosjekter jeg kan utføre selv eller med litt hjelp. Haven består av stauder og roser, dam og bekk, saker og ting spredt utover. Jeg har særlig hatt fokus på skjerming, hekker og gjerder, og på sitteplasser av ymse utførelse.

Send en PM om du er på disse trakter og har lyst til å stikke innom for en haveprat :lol:
Jeg har flyttet fra denne haven. Min nye have skal nok bli fin/interessant for noen/hyggelig, men denne sommeren blir det nok mest thujafjerning og identifisering av hva som er der fra før. Men mulighet for en haveprat om du er i strøket er opplagt mulig :lol: Send i såfall en PM

Maria
aage
Herdighetssone: H6

Post by aage »

Vil bare nevne at vår hage er åpen for besøk hver tirsdag og torsdag hele juli og august .dager utover disse på forespørsel.
Skal prøve å legge ut noen bilder.

http://www.blomstadli.no

MVH
Karin og Åge Blomstadli :D
hildeG

Post by hildeG »

Jeg er også svært glad for hagebesøk. Har 3 mål mer eller mindre nedgrodd hage ettersom tida strekker til - på riktige sia av Mjøsa. Noen hundre roser, mange stauder og en del interessante trær. Og mye interessant ugras :mrgreen: Send mail - siden jeg er moderator på Hagegal, strekker nok ikke tida til å følge helt med her inne.
Post Reply