Hagefestival på Dokka 22. juni 2013

Hvor hagemøter planlegges og tidligere sammenkomster oppsummeres. En fin mulighet til å bli kjent!
toveve

Hagefestival på Dokka 22. juni 2013

Post by toveve »

Vi i Nordre Land Hagelag syntes det var så moro å arrangere hagefestival i sommer at vi går for en ny hagefestival til neste sommer. Datoen er satt til 22.juni og vi håper så mange som mulig har lyst til å ta turen til Dokka :)
Vi lover å gjøre vårt beste for at dette skal bli en flott hagedag! Det skal bli både inspirerende foredrag og spennende utstillere. Velkommen :)
Tove
Nordre Land
Torill K

Re: Hagefestival på Dokka 22. juni 2013

Post by Torill K »

Så fint da :D . Var der i sommer og kommer vel en tur til neste år også . Dere er flinke til å arrangere .
Konkel
Herdighetssone: H3

Post by Konkel »

Selv om datoen i grunn passer meg dårlig, så er den notert.

Og til alle de som ikke var der i år;

Gled dere.!
Hilsen Tormod
Mathea

Post by Mathea »

Det høres fristende ut :) får se det an når tiden nermer seg .
toveve

Post by toveve »

Nå har vi begynt å jobbe med ustillere og foredragsholdere. Av de som allerede har sagt ja, så kan jeg nevne disse: Kari Rudi, Stephen Barstow, Dag Lyngar, Garden Girl, Planteriket, May Slettum, Rusvik Vinplanter, Gøril Fjellet, Tommy Tønsberg og Kenneth Ingebrigtsen, og enda noen flere :mrgreen:

Det vil også bli aktiviteter for barn på lørdag.

Vi kommer til å ha langt rimeligere inngang på årets foredrag, for vi bygger ikke lysthus i 2013. Det er helt sikkert :lol: Det vil bli salg av billetter i døra. To av foredragene kjøres utendørs og er gratis for alle :mrgreen:

Det vil også bli villblomstvandring med Geir Høitomt søndag 23. juni og noen åpne hager som folk kan besøke på søndag. Åpent for alle og gratis.

Håper mange setter av helgen og tar turen til Dokka :mrgreen:
Tove
Nordre Land
toveve

Post by toveve »

Nå har to nye planteselgere sagt at de tar turen :-)
Borgny Mansås, http://www.borgnymansaas.net/ med hageorkideer og Line Yri med dagliljer og iris.
Tove
Nordre Land
Timanna
Herdighetssone: H7

Post by Timanna »

Det høres flott ut! Gleder meg!
toveve

Post by toveve »

Nå har vi akkurat fått bekreftet at Gunn Apeland kommer hit til festivalen vår, lørdag 22.juni og holder et av foredragene vi skal ha :) Mer informasjon kommer senere :mrgreen:
Tove
Nordre Land
toveve

Post by toveve »

Og nå har Hagemo planter bekreftet at de kommer til festivalen vår den 22.juni. De selger pelargonium og Fuksia :)
Tove
Nordre Land
toveve

Post by toveve »

Siste nyhet fra Hagefestivalen er at Tilboligen kommer hit den 22. juni!
De er Norges største leverandør av Julianadrivhus. http://www.tilboligen.no.

På søndag den 23. juni vil det bli satt opp en orkidevandring kl 15.00 med lokal guide.
Dette i tillegg til den tidligere annonserte villblomstvandringen kl 12.00 på søndag.

Og foreløpig har vi to åpne hager på programmet søndag 23. juni!

Håper mange finner veien hit den 22 og 23 juni.

Mulige overnattingssteder er:

Ankalterud Gård v. Kittelsen, tlf. 90 12 34 30
www.dokkacamping.no tlf 61112212
Bjørnen, www.bjornen.no 61 12 60 00

Velkommen til festival på Dokka!

oppdatert program finner dere på www.nordrelandhagelag.blogspot.com
Tove
Nordre Land
brynhildur
Herdighetssone: H4

Post by brynhildur »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hilsen
Brynhildur
Miamaria

Post by Miamaria »

Da har jeg bestilt meg flybillett hjem fra festival, så jeg går ut ifra at jeg kommer. Har bestemt meg flere ganger for at det ikke kunne gå i år, men jeg klarer visst ikke å holde meg unna. Den er blitt alt for bra! Håper å se mange av dere der.

Støtt opp om dette flotte arrangementet Tove & Co steller i stand! Ses der!
toveve

Post by toveve »

Nå har vi oppdatert årets hagefestival program på nett, se www.nordrelandhagelag.blogspot.com
Det kommer mange nye utstillere til årets marked den 22. juni 2013. kl 10.00 til kl 15.00

Søndag 23. juni har vi en villblomstvandring kl 12.00 og en orkidevandring kl 15.00
Det er i tillegg to åpne hager.

Vi håper på masse besøk under festivalen.

Velkommen til Hagefestival :mrgreen:
Tove
Nordre Land
toveve

Post by toveve »

På hagefestivalen går det to foredrag innendørs den 22. juni. Det første kl 13.30-14.30 med Gunn Apeland, Horisontale og vertikale hager med skråblikk på mat. Dette er den andre og siste foredraget Gunn påtar seg i år, så gå ikke glipp av denne muligheten.

Det andre foredraget er med Stephen Barstow fra Malvik. Han skal holde foredraget "Verden rundt med planter som smaker!" Er du interessert i grønnsaker og andre spiselige vekster, så må du få med deg dette foredraget. Han er en virkelig kapasitet på spiselige vekster. Dette foredraget starter kl 15.15 og holder på et par timers tid. Det vil være en pause halvveis i foredraget, hvor vi selger noe å spise. Se http://www.nordrelandhagelag.blogspot.n ... r-med.htmlfor nærmere beskrivelse av foredraget

For begge foredragene gjelder dette:
sted: Bedehuset, gratis for medlemmer av Hageselskapet, kr 100 for andre, Inngang i døra.

Det gjelder altså å være førstemann til mølla. Jeg tror vi klarer å skvise inn bortimot 80-90 personer i dette lokalet om vi sitter trangt.
Tove
Nordre Land
KirstenHansen
Herdighetssone: H4

Post by KirstenHansen »

Jeg kommer på lørdag. Har ordnet med overnatting på Ankalterud Gård :) Nå må jeg finne ut hvor jeg skal reise. Tar tog sørover til Lillehammer. Har fått vite at det går buss fra Lillehammer kl 10.35 til Dokka fremme 11.30. Er det noen som kan hjelpe meg med transport mellom begivenhetene på hagefestivalen?
Post Reply