Hagefestival på Dokka 22. juni 2013

Hvor hagemøter planlegges og tidligere sammenkomster oppsummeres. En fin mulighet til å bli kjent!
toveve

Re: Hagefestival på Dokka 22. juni 2013

Post by toveve »

Kirsten: Koselig at du kommer :mrgreen:
Når du ankommer på lørdag, så er bussstasjonene rett ved Storgata og Bedehuset. Det er flere som skal bo på Ankalterud, så det må gå an å ordne noe samkjøring vil jeg tro. Det fikser vi på et vis. Henvend deg i standen til Hagelaget inne på Bedehustomta, spør etter meg, så finner vi en løsning.

Fredag: For de som ankommer Dokka fredag kveld så blir det en liten hagefestival kickoff i hagen min (nedre smebyveg 15) fra kl 20.00. Da serverer vi suppe og brød. Ta med drikke selv. Hvis du vet du tar turen innom, så send meg en liten melding sånn at vi vet ca hvor mange vi blir.

Lørdag: Da starter dagen kl 10.00 med marked. Kl 11.00 skal Dag holde et foredrag om roser, så går det slag i slag fram til Stephen avlsutter med sitt foredrag som starter kl 15.15.

Kl 18.00 blir det grilling i hagen til undertegnede for de som har lyst. Alle tar med seg det de vil grille selv og drikke. Hagelaget ordner salat og potetsalat.

partyteltet settes opp nå og så er det bare å håpe at bordene fra Jysk blir levert som lovet på torsdag :lol:

Velkommen på hagefestival!

Tove og resten av gjengen i Nordre Land hagelag
Tove
Nordre Land
KirstenHansen
Herdighetssone: H4

Post by KirstenHansen »

Takk, jeg gleder meg stort. Vet det blir en langdryg reise for toget stopper i Dombås, det blir buss resten.
toveve

Post by toveve »

Så moro med enda flere langveisfra. Det kommer også ei fra Sortlang og ei fra Egersund og så Eli da fra Ålesund. Det er bare å slenge seg rundt folkens og ta turen. Det er sikkert igjen overnattingsplasser på Ankalterudgård og på campingen.

http://www.hagerommet.no kommer også med nettbutikken sin. De har med blant annet bålfat og peonstøtter.

Velkommen til Dokka!
Tove
Nordre Land
brynhildur

Post by brynhildur »

kommer kommer ja... :D
Hilsen
Brynhildur
toveve

Post by toveve »

Supert at du tar turen Brynhildur :)

En liten oppdatering:

Pyntekomiteen under festivalen er i gang med sine ville ideer. Nå gjenstår det å se om de kommer i mål. Den som kommer hit får se hva de lager

Årets barneaktivitet blir å lage små dekorasjoner, så det er bare å ta med de håpefulle og ta turen innom Hagefestivalen: Aktiviteten er gratis og vi håper på mange flotte kreasjoner

Garden Girl tar med seg et par av peonstøttene sine med nett, dvs de siste de har på lager, så hvis noen vet at de skulle hatt en slik, så gjelder det å slå til nå

Hagerommet tar også med et par av bålfatene sine og flere peonstøtter.

Flere oppdateringer kommer etterhvert. Håper mange, mange tar turen. Vi er avhengig av godt besøk for å klare å få utstillerene til å komme igjen et annet år.

Håper vi ses :)

Velkommen til fesitval!
Tove
Nordre Land
toveve

Post by toveve »

Dag Lyngar har med seg følgende planter for salg under hagefestivalen på Dokka lørdag 22.juni fra kl 10.00

Hardføre og flotte, utplukkede roser i store potter med etikett og bilde
Hansaland-Rosa moyesii 'Kristine' - Champlain-Henry Hudson-Henry Kelsey-Hope for Humanity-Morden Centennial-Morden Fireglow-William Baffin-Wiinipeg Parks-Harrisons Yellow-Rosa alba 'Suavolens' (kystkvitrose)

Stiklinger (på egen rot):
Louise Bugnet (mange)-Thérèse Bugnet (mange)-Ghislaine de Feligonde-Venusta Pendula-Mercedes-Hansaland-Rosa Ørträsk(flott rugosa)-Gul Balsgård (den får du ikke andre steder)-Rosa roxburghii 'Normalis'-Ritausma-Wasagaming-Hybrida(mange)-Rosa Zwerg-Flamingo Balsgård (den får du ingen andre steder)-Eddies Jewel (flott moyesii)-Shropshire Lass (Austinrose)-Corylus-Great Western-Schneekoppe

Pottede roser på egen rot - her kan du gjøre et kupp:
Thérèse Bugnet-Frankfurt-Selma Lagerløf-White New Dawn-Rose de Rescht-Rosa pendulina-Indra (marsipanfarget klatrerose)-Laguna-Comte de Chambord-Aicha-Hybrida-Sanders White(rambler)-Prinz Hirzenprinzchen-Lykkefund-Nordlandsrose-Louise Bugnet-Foxi Pavemnet-Morden Fireglow-Sissel Renaissance-Hansaland-Frühlingsduft-Erik-New Dawn Red-Viking-Rupincola'Sauherad'-Adelaide D´Orleans-Totenvik-William Baffin-Crimson Rambler-Namdalsrosen-Händel-Shropshire Lass-Rosa Zwerg-Hansaland-Mme Isaac Pereire-Wasagaming-Chloris-Maximowitcziana-Rotes Phaenomen-Viridiflora-Tuscany superb-Jacques Cartier
Noen av disse er frodige, andre mindre eller har bare to greiner

Ikke gå glipp av dette!
Tove
Nordre Land
Dag

Post by Dag »

Noen rosesorter har jeg bare 1 av, så har du spesielle ønsker, kan det lønne seg
å be meg holde av rosene for deg.
Dag
toveve

Post by toveve »

Supert Dag :)
Nå ser været mye bedre ut også http://www.yr.no/place/Norway/Oppland/N ... /long.html
Tove
Nordre Land
salvia

Post by salvia »

Lykke til med arrangementet!
brynhildur

Post by brynhildur »

Dag wrote:Noen rosesorter har jeg bare 1 av, så har du spesielle ønsker, kan det lønne seg
å be meg holde av rosene for deg.
Dag
Jeg ønsker meg "White New Dawn", håper du har en til meg :). De andre plantene jeg har kjøpt av deg (og fått) står så fint, klart både denne vinteren og å bli flyttet på nå i vår. Fint med roser som står på egne "føtter", har egen rot altså :wink: .
Jeg skal stå på stand for fylkesavdelingen men håper jeg får tid til å komme innom deg :)
Hilsen
Brynhildur
Dag

Post by Dag »

Holder av til deg, Brynhildur :)
Dag
brynhildur

Post by brynhildur »

Dag wrote:Holder av til deg, Brynhildur :)
Dag
:D :D :D
:mrgreen:
Hilsen
Brynhildur
toveve

Post by toveve »

Her er pyntekomiteen i full gang med å sikre seg mengder av blomster. Jeg har hørt at en suv søkklastet med liljer har forflyttet seg i retning Dokka i løpet av kvelden. Vi er spente på hva de finner på av pynt under Hagefestivalen i år.
Her holder de på å forbrede seg litt til morgendagen, midt i solsteika
Her holder de på å forbrede seg litt til morgendagen, midt i solsteika
Tove
Nordre Land
Dag

Post by Dag »

Nå har jeg akkurat kommet hjem etter et lass med roser som jeg
har satt inne på Bedehuset. Jeg får ikke alt med meg i morgen.
Jeg møtte mange blide damer som holdt på med å pynte for morgendagen.
De var gjennomvåte, men alle i godt humør. 20 hagelagsmedlemmer har forløbig
gjort en formidabel innsats for å forberede Hagefestivalen :)
Dag
Torill K

Post by Torill K »

Gleder meg til i morgen selv om jeg må ha på meg regntøy :) .
Post Reply