Hageselskapets hageturer

Hvor hagemøter planlegges og tidligere sammenkomster oppsummeres. En fin mulighet til å bli kjent!
Post Reply
magnolia

Hageselskapets hageturer

Post by magnolia »

Hageselskapet har en hagetur i mai til Cornwall som ser spennende ut. Det inkluderer bl.a. besøk til tre steder som jeg lenge har ønsket å se. Det er Eden-prosjektet, The Lost Garden of Heligan og Cothay Manor. Har noen av dere vært på disse stedene? Lurer på om det er for sent å melde seg på.....
island monkey

Re: Hageselskapets hageturer

Post by island monkey »

Jeg har ikke vært, men de første to ses på TV ganske regelmessig. Det ligger masse på youtube, vel også av 'vanlige folk' som fremstiller ikke alt på sitt allerbeste hele tiden, for å få et inntrykk. Fins det noe mot hageoverdose; det er masse hage på bare noen få dager! Reisen høres veldig flott ut da - ikke minst alle disse 'english breakfasts'. Nam nam..;)
magnolia

Post by magnolia »

Cothay Manor var med i en BBC-serie som het Country House Rescue. Du har kanskje sett den, Island Monkey. Her i Norge gikk den på NRK1 for et par år siden under navnet "Herskapelig redningsaksjon" eller noe lignende. Jeg syntes eierne av stedet var veldig sjarmerende, og jeg ble imponert over at kona hadde sydd alt av tekstiler til middelalderboligen selv. Dessuten var de hagegale. De trengte hjelp til å finne en forretningsmodell for å kunne drive stedet med fortjeneste, ellers hadde de ikke penger til vedlikehold og drift. Damen som skulle hjelpe dem med dette, Ruth Watson, var en meget skarp dame, og hennes forslag har tydeligvis vært de rette.
Inger E

Post by Inger E »

Eg har vore med på fleire hageturar med Linnea reiser. Det har vore kjekke turar. Det er berre å kontakte reiseselskapet, så får du vite om det er plassar att. Det står sikkert i ein oversikt over turane, tenkjer eg,
Min neste tur går til Sicilia i april. Ser fram til det.
Post Reply