Hagemessa 2023

Hvor hagemøter planlegges og tidligere sammenkomster oppsummeres. En fin mulighet til å bli kjent!
Post Reply
Simira
Herdighetssone: H3

Hagemessa 2023

Post by Simira »

Blir min første hagemesse. Og jeg har den spennende oppgaven å finne meg nytt drivhus!

Men utover det, har noen tips og triks til en minimalistisk grønnsaksgartner? Hva er verdt å se etter? Hva kan man gjøre kupp på, og hva er bortkastet tid? Hvorfor er det noe poeng å dra på hagemessa?

Jeg spør litt fordi jeg nylig var på Boligmessa, og opplevde at det var få gode kupp å gjøre, og lettere å orientere seg om produkter på nett enn på messa.
Martin

Re: Hagemessa 2023

Post by Martin »

Jeg synes det var både nyttig og morro å oppleve hagemessa.
Med mange planter jeg ellest ikke fant hos mine lokale hagesenter.

Men for deg, som kanskje er mest interessert i nyttevekster, blir det muligens en annen opplevelse.
Men min drivhusleverandør, Gartnerteknikk, oppdaget jeg på messa.

Bare synd det er så langt borte.
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
orm
Herdighetssone: H4

Post by orm »

Det er noen hagelag som har stand på messa og selger selvsådde og selvstikkede planter. Der kan du finne planter det ellers er vanskelig å få tak i. Så har det kommet en fra Danmark med mange fine Helleborus. HagEgal.no hadde stand der i flere år. Siste gang de var påmeldt var det umulig å få nok frivillige til å betjene standen. Nå ligger nettsiden nede. Fremdeles er det mulig å søke opp planter man er usikker på stellet av. Enormt mye plantekunnskap som går tapt om denne legges helt ned. Noe penger ligger der også, kanskje nok til å få den opp å gå igjen, men å ansette noen er det nok ikke penger til.
Simira
Herdighetssone: H3

Post by Simira »

Hagegal er avhengig av at noen med nok tid og interesse holder forumprogramvaren oppdatert. Det er det det står på.
Jeg har sådd det lille jeg skal ha i år, så stiklinger og spirer er nok ikke så aktuelt for meg. Men det blir nok litt tid blant drivhusleverandørene.
Post Reply