Blir min første hagemesse. Og jeg har den spennende oppgaven å finne meg nytt drivhus!
Men utover det, har noen tips og triks til en minimalistisk grønnsaksgartner? Hva er verdt å se etter? Hva kan man gjøre kupp på, og hva er bortkastet tid? Hvorfor er det noe poeng å dra på hagemessa?
Jeg spør litt fordi jeg nylig var på Boligmessa, og opplevde at det var få gode kupp å gjøre, og lettere å orientere seg om produkter på nett enn på messa.
Hagemessa 2023
Re: Hagemessa 2023
Jeg synes det var både nyttig og morro å oppleve hagemessa.
Med mange planter jeg ellest ikke fant hos mine lokale hagesenter.
Men for deg, som kanskje er mest interessert i nyttevekster, blir det muligens en annen opplevelse.
Men min drivhusleverandør, Gartnerteknikk, oppdaget jeg på messa.
Bare synd det er så langt borte.
Med mange planter jeg ellest ikke fant hos mine lokale hagesenter.
Men for deg, som kanskje er mest interessert i nyttevekster, blir det muligens en annen opplevelse.
Men min drivhusleverandør, Gartnerteknikk, oppdaget jeg på messa.
Bare synd det er så langt borte.
Det er noen hagelag som har stand på messa og selger selvsådde og selvstikkede planter. Der kan du finne planter det ellers er vanskelig å få tak i. Så har det kommet en fra Danmark med mange fine Helleborus. HagEgal.no hadde stand der i flere år. Siste gang de var påmeldt var det umulig å få nok frivillige til å betjene standen. Nå ligger nettsiden nede. Fremdeles er det mulig å søke opp planter man er usikker på stellet av. Enormt mye plantekunnskap som går tapt om denne legges helt ned. Noe penger ligger der også, kanskje nok til å få den opp å gå igjen, men å ansette noen er det nok ikke penger til.
Hagegal er avhengig av at noen med nok tid og interesse holder forumprogramvaren oppdatert. Det er det det står på.
Jeg har sådd det lille jeg skal ha i år, så stiklinger og spirer er nok ikke så aktuelt for meg. Men det blir nok litt tid blant drivhusleverandørene.
Jeg har sådd det lille jeg skal ha i år, så stiklinger og spirer er nok ikke så aktuelt for meg. Men det blir nok litt tid blant drivhusleverandørene.