Easy2grow

Om veksthus, hagestuer, vekstrom, utstyr, metoder, osv.
Post Reply
Viola

Easy2grow

Post by Viola »

Ser noen har brukt Easy2grow til tomater her. Men finner ikke noen større potter enn 8,5 liter. Det høres da veldig lite ut? Funker det til tomater? Eller finnes det større?
Hilsen Viola
Maritmor
Herdighetssone: H4

Re: Easy2grow

Post by Maritmor »

Hei,
jeg har 14 Easy2grow 8.5 l potter i drivhuset og dyrker tomater og agurker med stort hell.
Har 3 vanntønner på 47 l som er koblet til undervanningsbrett som pottene står på.
Veldig praktisk, fyller opp vann og flytende gjødsel etter behov. Synes dette er en smart
og lettvint løsning. Synes også pottene virket små til å begynne med da jeg tidligere
brukte 20l murerbøtter, men nå sparer jeg både plass, jord og rygg :-)
Hagehilsen fra marit
Kor I. Ander
Herdighetssone: H3

Re: Easy2grow

Post by Kor I. Ander »

Jeg har brukt disse i mange år. I fjor var de største tomat buskene 4 5 meter høye. Pottene er ikke for små. Det eneste som kunne vært annerledes er att pottene står litt tett. Det finnes 2 større potter som jeg dyrker Fiken, Drue, Kiwi, Tomattre, + en del sitrusfrukter. Har 2stk 200 liter vanntønner + 2 47 liter gjødseltønner. Alt koblet sammen i serie. De 2 store vanntønnene er koblet til takrennen på veksthuset slik att de blir fylt når det regner. Har vært borte i 3 uker uten problem. Anbefaler disse.
Man blir gammel for fort, men klok for sent.
Post Reply