Takluke - Juliana Junior

Om veksthus, hagestuer, vekstrom, utstyr, metoder, osv.
Post Reply
midnatt
Herdighetssone: H6

Takluke - Juliana Junior

Post by midnatt »

Jeg er nå lykkelig eier av mitt første drivhus, Juliana Junior. Dessverre er det et skår i gleden; jeg klarer ikke å forstå hvordan jeg skal sette fast polykarbonatplaten i vindusrammen. Er det noen der ute som har gjort dette? Problemet mitt er at jeg ikke skjønner hvordan jeg fester polykarbonatplaten i underkant av vindusramen. Har du et bilde av ditt vindu , så forstår jeg kanskje litt mer. Og blir fullstendig lykkelig :D .
Maritmor
Herdighetssone: H4

Re: Takluke - Juliana Junior

Post by Maritmor »

Hei,
har et Juliana Basic 4,5 kvm kjøpt for 5 år siden på Plantasjen. Det ser helt annerledes ut enn de jeg får opp ved å Google ditt drivhus, så det er vel ikke mye jeg kan hjelpe.
Vi måtte skifte alle polykarbonatplatene i vår, pga "feilproduksjon", det var å bygge hele huset på nytt!! Luken er montert i en egen ramme som er skrudd sammen i hvert hjørne fra siden, og denne rammen er skjøvet inn på utsiden i taklisten. Denne lukkes mot en tverrlist i taket midt på. Har ikke huset her, så kan ikke legge ut bilder før etter helgen evt. Håper noen andre kan hjelpe deg, fortvilet å ikke få det til.
Lykke til :-)
Hagehilsen fra marit
midnatt

Post by midnatt »

Takk for svar, Marit.
Jeg har ennå ikke montert taklukene, men tror jeg får prøve meg fram. Jeg synes monteringsveiledningen er dårlig, og har henvendt meg til produsenten for hjelp. I mellomtiden hygger jeg meg i et heller luftig drivhus :)
Inger E

Post by Inger E »

Du er ikkje åleine om å slite med montering. Eg har eit lite som heng på veggen, og vi sleit skikkeleg for å forstå. Var minimalt av forklaring, og ikkje så bra bilete heller, om det er noko trøyst.
Maritmor
Herdighetssone: H4

Post by Maritmor »

Hei,
lovet at jeg skulle ta bilder, men det er umulig å få tatt noen forklarende bilder slik som huset mitt står.
Håper at du får hjelp av produsenten og at det har løst seg for deg.
Hagehilsen fra marit
midnatt

Post by midnatt »

Hei igjen.
Takvinduene er nå på plass. Hjelpen jeg fikk hos produsent var heller dårlig, fikk bare tilsendt enda en monteringsanvisning (den samme som jeg hadde fra før). Men jeg søkte litt rundt på nett og fant et tips om å lime plate til ramme med Sikaflex (?). Så nå er jeg veldig fornøyd :D
Post Reply