Bygge drivhus vs Kjøpe drivhus

Om veksthus, hagestuer, vekstrom, utstyr, metoder, osv.
Post Reply
Knoppen

Bygge drivhus vs Kjøpe drivhus

Post by Knoppen »

Hei! Jeg trenger litt hjelp av dere som kanskje har gjort dette før. Som nevnt ovenfor så har jeg vurdert å ha ett drivhus. Problemet er da at jeg mener det ville kanskje vært litt penere og kanskje billigere å bygge ett selv av gamle vinduer. Mye jobb selvfølgelig, men allikevel kanskje billigere. Allikevel mener min far at det ikke går an å bygge ett billigere enn 4000.

Har dere noe formeninger om det?
Takk for svar :D
Rosa Leander

Re: Bygge drivhus vs Kjøpe drivhus

Post by Rosa Leander »

Hei, og velkomen til Hagepraten. Du står overfor same valet som mange andre, kjøp eller heimesnekra drivhus. Prisen er avhengig av om du kan gjenbruke feks gamle vindu og dører eller om du må kjøpe nytt. Du finn fort eit estimat for pris på materialer om du må kjøpe alt nytt. Sjekk forhandlere på nett.

Bruk søkefunksjonen øverst på denne siden så kan du lese om andre sine erfaringar. Sjølv kjøpte eg eit solid drivhus på ca 10 kvm som eg er svært nøgd med. Det er ikkje så fint som mange heimesnekra drivhus, eller dei i høgre prisklasser, men det tåler ein orkan på vestlandet. .. elles går det an å kjøpe/bygge seg eit flott drivhus seinare når økonomi og behov tilseier det. Drivhus er sabla kjekt å ha. Lukke til.
Rosa Leander
Knoppen

Re: Bygge drivhus vs Kjøpe drivhus

Post by Knoppen »

Rosa Leander wrote:Hei, og velkomen til Hagepraten. Du står overfor same valet som mange andre, kjøp eller heimesnekra drivhus. Prisen er avhengig av om du kan gjenbruke feks gamle vindu og dører eller om du må kjøpe nytt. Du finn fort eit estimat for pris på materialer om du må kjøpe alt nytt. Sjekk forhandlere på nett.

Bruk søkefunksjonen øverst på denne siden så kan du lese om andre sine erfaringar. Sjølv kjøpte eg eit solid drivhus på ca 10 kvm som eg er svært nøgd med. Det er ikkje så fint som mange heimesnekra drivhus, eller dei i høgre prisklasser, men det tåler ein orkan på vestlandet. .. elles går det an å kjøpe/bygge seg eit flott drivhus seinare når økonomi og behov tilseier det. Drivhus er sabla kjekt å ha. Lukke til.
Tusen takk for svar. Det blir nok gamle brukte vinduer som kommer til å bli brukt så det er bare materialet alas planker og lignende som blir kjøpt. Det er også en mulighet å bare eksperimentere med ett lite og billig ett for så oppgradere/ bygge selv senere også :)
Post Reply