Dyrke hva i drivhus?

Om veksthus, hagestuer, vekstrom, utstyr, metoder, osv.
Post Reply
frodejen
Herdighetssone: H2

Dyrke hva i drivhus?

Post by frodejen »

Hei,
har dere noen tips om hva som egner seg til å dyrke i drivhus som ikke er oppvarmet.
Bosted Fredrikstad og sone H2 tror jeg.

Agurk, paprika og tomat er jo bankers, men hva annet kan dyrkes i pallekarmer med 40cm jorddybde?
Tidligere har jeg hatt mais, reddik og løk som har blitt vellykket, men kunne gjerne tenke meg å utvide sortimentet litt.
dengladeamatør
Herdighetssone: H1

Re: Dyrke hva i drivhus?

Post by dengladeamatør »

I drivhuset har jeg tomater (mange typer og farger), agurk (vanlig og mini), chili (mange typer) paprika (vanlig, mini og snack), physalis (blir veldig gode! Stor avling. Men plantene som tar litt plass..), meloner (flere typer - gir lite avling i forhold til plass, men det er veldig stas med egendyrket vannmelon), sitrontrær (må overvintre frostfritt!) og ananas (må stå i stua om vinteren, tåler lite kulde). Har også hatt mais, og har litt blomster, klematis og noen jordbærplanter som får stå i fred for skjærene. Jeg har heller ikke varme i drivhuset, men jeg har planterom hvor jeg kan så frø og drive fram småplanter fram til temperaturen er høy nok i drivhuset. Tidlig om våren har jeg satt litt gulrøtter i melkekartonger i drivhuset. Da har jeg gulrøtter litt tidligere enn de jeg sår ute noen uker seinere.
Post Reply