Erfaringer ved kjøp av billige drivhus

Om veksthus, hagestuer, vekstrom, utstyr, metoder, osv.
Post Reply
kikkin

Erfaringer ved kjøp av billige drivhus

Post by kikkin »

Hei, jeg har lyst til å kjøpe et lite drivhus i størrelse ca 4m2 frittstående men ser det er veldig stor prisforskjell.
Er det noen som har erfaring ved kjøp av billige drivhus fra feks hjemfint.no eller Biltema ?
Jeg ønsker jo ikke å betale mer enn nødvendig men samtidig sånn at det holder i flere år og er pent.
Hvilke kvaliteter bør et drivhus ha?
Vh Kristin
Martin

Re: Erfaringer ved kjøp av billige drivhus

Post by Martin »

Det er forholdene der du bor som avgjør hvilken kvalitet du bør satse på vil jeg anta.
Er det mye vind, eller mye snø, så kan du risikere at det ikke holder første vinteren engang.
Det er jo veldig trasig å plukke opp restene etter drivhuset.

Koster du på litt mere, så slipper du gjerne så mange ergrelser.
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Rosa Leander

Post by Rosa Leander »

Eg er einig med Martin, la forholda bestemme kvaliteten hvis du ser deg syn med å betale litt ekstra.
Ei dame eg kjenner kjøpte seg eit lite, billeg drivhus. Drivhuset stod på stiv ramme og når sesongen var over, løfta ho drivhuset frå bakken og bar det inn på låven for overvintring. Har du slik overvintringsplass, kan plassen i drivhuset utnyttast til for eksempel vinterlagring av hageputer m.v.
Vurder også om du har ein eigna plass til eit veggfast drivhus. Det er betre beskytta mot vind og ver til alle årstider og kan bli eit hyggeleg midtpunkt i kjøkkenhagen eller koseplassen. Lukke til.
Rosa Leander
kikkin

Post by kikkin »

Tusen takk :)
Da satser jeg på å investere litt mer slik at jeg får noe som holder. Det er ikke så veldig mye vind der det skal stå, men snø kan det være masse av.
vh Kristin
Post Reply