Hvordan går det med hagedammen deres?

Spørsmål og diskusjon rundt dammer, vannspeil, fisk og frosk i hagen.

Re: Hvordan går det med hagedammen deres?

Innlegg sommerogsol:-) » 27 Mai 2010, 22:39

I andedammen min er det et yrende liv om dagen. Det er èn stokkandmor med 11 barn, 2 stokkandhanner og et par med toppender, der ute. Mor og barn kommer ilende så snart de ser meg, for de vet at da vanker det mat :-) Kjempekoselig! :-)
sommerogsol:-)

Herdighetssone: H4

Innlegg anngees » 28 Mai 2010, 21:51

sommerogsol:-) skrev:I andedammen min er det et yrende liv om dagen. Det er èn stokkandmor med 11 barn, 2 stokkandhanner og et par med toppender, der ute. Mor og barn kommer ilende så snart de ser meg, for de vet at da vanker det mat :-) Kjempekoselig! :-)

Så flott da! :-) Men dammen din er nok adskillig større enn min lille hagedam! :-)
Jeg orker ikke sette ut fisk i min mer, så jeg har sendt en mail til formannen i Ringerike Akvarieklubb, og spurt om hun kan ta seg av fiskene. Har de foreløbig i en 1000 l. i kjelleren.
Har ei nummen høyre hand, så da blir det bare slit å måtte spørre gemalen og jr. for hjelp til alt. Har også forhørt meg m henne om hun vil ta seg av de 7 fiskene jeg har i 250 l.`rn inne. Så nå beholder jeg bare en 70 l. jeg har i stua m Mollyer og gule eplesnegler. D går greit :-)
Bloggen min er her:

http://www.gretegilhuus.com
Brukerens avatar
anngees

Innlegg rosehage » 13 Jul 2010, 14:35

Hvor får jeg tak i Vannsalat ,Pistia stratiotes i nærheten av Oslo nå? Trenger bare en
rosehage

Innlegg rosehage » 22 Jul 2010, 15:44

Plante funnet. Og froskene lever. Tenk at de er så bittesmå når de er små!
rosehage

Innlegg rosehage » 25 Jul 2010, 13:54

Vannliljen springer meget sakte ut og det er flere knopper. Den kommer til å blomstre i hele august :D
rosehage

Innlegg Hanegal » 25 Jul 2010, 14:03

Får vi se bilder, rosehage? :D
Et klikk for skogen!
Om vi systematisk begynner å kvitte oss med valgte mursteiner i dette huset vårt, risikerer vi at hele bygget raser sammen til slutt. Og da hjelper det fint lite at vi lot 99,99999% av steinene være hele og fine og på plass...
Brukerens avatar
Hanegal

Innlegg rosehage » 25 Jul 2010, 21:13

Jeg er så lite flink med teknologi... Jeg er flink med hage og jord. Så inntil videre er det bare poesi her, uten bilder. akkurat som radio - du må se det for deg. Men det er et prosjekt på listen min - å lage en blogg med bilder som jeg kan pusle med om vinteren.
rosehage

Forrige

Gå til Vann i hagen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester