Norsk hagedamforening

Spørsmål og diskusjon rundt dammer, vannspeil, fisk og frosk i hagen.
Post Reply
guest

Post by guest »

Hei .jeg har sett på tidligere innsendte tema , hvor flere etterlyser en Norsk hagedamforening .Hvordan går det ? jeg har kunnet tenkt meg å blitt medlem i en hagedamforening som er"oppe å går". kanskje det er noen ny startede der ute,eller kunne tenkt seg å starte ny forening. Jeg tror interessen er stor . gi lyd fra dere
guest

Post by guest »

Norsk Hagedamforening var jo en gang men ble lagt ned. Idag driver to brødre firmaet Tropex hvor grunnleggeren av Norsk hagedamforening var tidligere. Er det noe du trenger å vite eller varer du ønsker å kjøpe så kan du sjekke inn på webside http://www.tropex.no

De kan sine ting, har en ypperlig serivce og mange spennende ting til hagedammer.
guest

Post by guest »

"Gamle" Norsk Hagedamforening er ikke lagt ned, men sovende. Årsaken til dette er at det i sin tid ikke var mulig å stable et styre som fungerte på bena. Foreningen var basert på to ting; bladet Nymphaea og høst-/vårtreff. Spesielt bladet var arbeidskrevende og foreningens liv var avhengig av å ha en redaktør som var i stand til å gjøre jobben. Foreningen har, etter hva jeg vet, femdeles en del midler i form av matriell, penger og gamle medlemslister. Jeg har lekt litt med tanken på å starte opp foreningen igjen, men jeg har så altfor lite tid. Hvis noen andre har lyst til å prøve, vil nok mange sette pris på det. Det er nok smart å se litt på hvilken form en eventuell ny forening bør ha. Kanskje man f.eks. bør basere den på internett i stedet for et medlemsblad. Jeg satt noen å i styret og har en del kunnskap og erfaring jeg gjerne deler med andre som er interessert.
guest

Post by guest »

Det er riktig som Enger skriver.Det står noen midler til rådighet for de som ønsker å gjenoppta Norsk Hagedammforening.Noe matriell er lagret hos meg, grunnet mitt verv i styret da det ble lagt på is. Åraken til at foreningen ble lagt på is skyltes flere ting som dødsfall,få innlegg fra medlemmene til bladet,lite interresse for nye stryremedlemmer.Styret hadde den gang møter 8-10 ganger pr.år, men i disse "nett" tider skulle ikke dette være nødvendig! Fordelen vil da være at styret ikke holder til på en kant av landet.Selv kjenner jeg til to til tre "ildsjeler", som godt kunne tenke seg å få foreningen opp på beina igjen.Ring meg hvis dere vil komme i kontakt med disse, da tror jeg Norsk Hagedammforening er oppe å går til neste år! Hilsen Øivind. tlf:93001654.
mortenb

Re: Norsk hagedamforening

Post by mortenb »

Da blir Norsk Hagedam forening startet opp igjen :) Står om det her http://vannihagen.no/forum/showthread.p ... 5#post1885

Dette blir bra og håper mange blir medlem.
Øivind i Tropex

Post by Øivind i Tropex »

Endel med interesse fisk har meldt om interesse for å delta i hagedamforeningen, men vi savner folk fra hagepraten gjerne med litt plante ærfaring.

Nb: Hvor i Norge du bor er ingen hindring til å delta i styret da mesteparten gjøres på pc
I første omgang blir det et kort prøveverv til sommeren eller så..

Send meg mail dersom du er interesert..
hagedam@tropex.no
Øivind i Tropex

Post by Øivind i Tropex »

Møte ble i går avholdt på Digerud Grendestue.
Det møtte mange med bred erfaring innen Hage,vann og fisk
Et konstittuert styret i Norsk Hagedamforening er satt og referat kommer iløpet av noen dager.

Nå blir det hagedam treff igjen ;-)
Martin

Post by Martin »

Jeg prøver igjen med et spørsmål jeg hadde i denne tråden.
Jeg synes ikke det er nødvendig å grave, når berget ligger der med fine former og formasjoner.
Det kan bli spennende. Men lar det seg gjøre mon tro ?

Tidligere innlegg:
"Tanken om hagedam er født, og da har jeg lyst til å utnytte en av mange naturlige fordypninger i berget rundt hagen. Men vannet vil finne vei ut gjennom sprekker i berget.
Er det noen som har sånn hagedam, og som har tips til tetningsmasse som er egnet ?
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Jørgen

Post by Jørgen »

Hei.Nå kan dere registrere dere :D :D norskhagedamforening.no en forening for alle som har eller har lyst på vann i hagen. :D Hilsen jørgen
Jørgen
Jørgen

Post by Jørgen »

norsk hagedamforening er representert på hage messen på lillestrøm.flere erfarnere dameiere som kan svare på spørsmål om alt som har med hagedam og gjøre :D vi står såmmen med tropex og hagespessialisten :) vi håper mange tar turen innom! :D

hilsen Jørgen :) medlem: norskhagedamforening.no
Jørgen
Post Reply