Hvordan går det med hagedammen deres?

Spørsmål og diskusjon rundt dammer, vannspeil, fisk og frosk i hagen.
sommerogsol:-)
Herdighetssone: H4

Re: Hvordan går det med hagedammen deres?

Post by sommerogsol:-) »

I andedammen min er det et yrende liv om dagen. Det er èn stokkandmor med 11 barn, 2 stokkandhanner og et par med toppender, der ute. Mor og barn kommer ilende så snart de ser meg, for de vet at da vanker det mat :-) Kjempekoselig! :-)
anngees

Post by anngees »

sommerogsol:-) wrote:I andedammen min er det et yrende liv om dagen. Det er èn stokkandmor med 11 barn, 2 stokkandhanner og et par med toppender, der ute. Mor og barn kommer ilende så snart de ser meg, for de vet at da vanker det mat :-) Kjempekoselig! :-)

Så flott da! :-) Men dammen din er nok adskillig større enn min lille hagedam! :-)
Jeg orker ikke sette ut fisk i min mer, så jeg har sendt en mail til formannen i Ringerike Akvarieklubb, og spurt om hun kan ta seg av fiskene. Har de foreløbig i en 1000 l. i kjelleren.
Har ei nummen høyre hand, så da blir det bare slit å måtte spørre gemalen og jr. for hjelp til alt. Har også forhørt meg m henne om hun vil ta seg av de 7 fiskene jeg har i 250 l.`rn inne. Så nå beholder jeg bare en 70 l. jeg har i stua m Mollyer og gule eplesnegler. D går greit :-)
rosehage

Post by rosehage »

Hvor får jeg tak i Vannsalat ,Pistia stratiotes i nærheten av Oslo nå? Trenger bare en
rosehage

Post by rosehage »

Plante funnet. Og froskene lever. Tenk at de er så bittesmå når de er små!
rosehage

Post by rosehage »

Vannliljen springer meget sakte ut og det er flere knopper. Den kommer til å blomstre i hele august :D
Hanegal

Post by Hanegal »

Får vi se bilder, rosehage? :D
rosehage

Post by rosehage »

Jeg er så lite flink med teknologi... Jeg er flink med hage og jord. Så inntil videre er det bare poesi her, uten bilder. akkurat som radio - du må se det for deg. Men det er et prosjekt på listen min - å lage en blogg med bilder som jeg kan pusle med om vinteren.
smallfish

Post by smallfish »

Var plaget med trådalger de første årene, men merkelig nok ikke lenger etter at vannet får stå i dammen om vinteren og jeg bytter vann kun en gang om våren.
magnolia

Post by magnolia »

smallfish wrote:Var plaget med trådalger de første årene, men merkelig nok ikke lenger etter at vannet får stå i dammen om vinteren og jeg bytter vann kun en gang om våren.
Det samme opplevde jeg! Vannet blir sunnere om det får stå over vinteren og ut på sommeren, synes jeg. Når bunnfallet lukter, skifter jeg vannet. Vannliljen "spiser" vel noe av det?
Post Reply