Fuglebad

Spørsmål og diskusjon rundt dammer, vannspeil, fisk og frosk i hagen.
Post Reply
AnneBerit
Herdighetssone: H5

Fuglebad

Post by AnneBerit »

Fant ikke helt ut hvor jeg skulle legge dette innlegget, men siden det tross alt omhandler vann, så ble det her. :)

Jeg ønsker meg et fuglebad og titter på nettet til øyet blir stort og vått, men hva skal man satse på - det er jo så mange fine!? Tror jeg ønsker meg et som ligger på bakken, men det er kanskje lett for at det kommer andre dyr oppi? Det er jo mange nydelige som har sokkel også, men jeg ser for meg at disse lett kan velte i vinden? :?:

Hvor plassere? Tett inntil busker og trær eller litt mer åpent på plena? Liten fare for katter hos oss, det var en som lusket rundt, men jeg har ikke sett den på månedsvis nå, men man vet jo aldri hva som kan dukke opp. :|
orchis

Re: Fuglebad

Post by orchis »

Jeg murte et fuglebad som står på bakken inntil noen busker. Fugler elsker å plaske der --- og katter drikker der. En gang hang også et pinnsvin over kanten og slukket tørsten. Veldig hyggelig! Jeg har enda ikke sett at fugler har blitt tatt av katter der, dog man vet jo aldri. Et bad på sokkel, er kanskje sikrere for fuglene, selv om katter er spretne? På den annen side, fuglene søker jo til dammer og bekker, så de har nok lært å passe seg.
"Never go to a doctor whose office plants have died."

Haltepinkens hage
Post Reply