Jeg har en "hage" utforbi huset mitt som ikke ser ut pga. jeg kom halvveis i ett prosjekt for å anlegge hage da jeg fant ut at jeg får ett problem med å lede vannet bort.. Ikke særlig gjennomtenkt, er klar over det, men med stor ståpåvilje og klar til å lage noe fint så gikk jeg på den smellen..
Det som er problemet er at det er berg på området, dette fører til at vannet samler seg på en plass og det er dyrt og få sprengt en stor lang grøft for å få lede dette bort.. Det jeg lurer på er om noen her inne har gode ideer om hvordan dette kan løses til en rimelig penge da jeg er en av de tidligere nordsjøarbeiderene..
Har lagt med en tegning av hvordan det ser ut, den er ikke nøyaktig ei heller nydelig, men jeg håper den gjør jobben.
Det blå området er det laveste området, der samler vannet seg i største hovedsak i det fyllte feltet hvor det er ett hull med en dybde på ca. 30-40 cm lengde 3 meter og 1-1,5 meter bred. Der kunne jeg tenkt meg og fyllt i og løftet terrenget en meter ca., planert og lagt plen, men er dette mulig uten og sprenge grøft? Den blir da lang og dyr...
Jeg vil forøvrig bruke blokker til og ramme inn plenen og fylle opp med fyllmasse og jord.
Setter pris på alle tips, ideer eller spørsmål rundt dette, jeg sitter nemlig veldig fast og har veldig lyst og ordne dette som en overraskelse for samboeren min