Hvordan ser unge brunsnegler ut ?

Om tiltak mot skadeinsekter, plantesykdommer, ugras og andre uhumskheter.
Martin

Re: Hvordan ser unge brunsnegler ut ?

Post by Martin »

Jeg har enda til gode å finne brunsnegler i hagen. Takk og pris.
Men de finnes visst på naboøya, Tustna.
Så etterhvert dukker det vel opp her også.

I går kjøpte jeg en 6-pakning med Korona jordbær på den lokale coop-butikken.
Fra før har jeg bare sånn jordbær som har røde blomster, og de får ikke så mye bær.

Som vanlig ble den nykjøpte pakningen satt i karantene innendørs, og i morges skulle jeg omplante dem til større potter.
På kanten av kassen krøp en bitteliten snegle .Æsj. :?

Jordbær Korona.JPG

Ved googling av Korona jordbær ser jeg at tilsvarende 6-pakninger koster kr 199,- (og oppover) hos de store hage-kjedene.
Jeg betalt kr. 119,-
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Nienna
Herdighetssone: H2

Post by Nienna »

Du er virkelig heldig som ikke har brunsnegler i hagen, Martin. 119 kr for seks jordbærplanter syntes jeg var dyrt. Men prisene på alle slags planter har føket i været. Seks jordbærplanter blir fort mange. Jeg må snart finne noen som vil ha jordbærstiklinger.
salvia
Herdighetssone: H4

Post by salvia »

Flott at du fortsatt er uten brunsnegler i ditt paradis. (O heldigpels!) Unge brunsnegler er ikke brune, men grå. Måtte du klare å holde dem unna for alltid!
orm
Herdighetssone: H4

Post by orm »

Lenge hadde jeg ikke disse. De siste årene har jeg funnet noen få. Nå er vi fire hus som er avskåret m. asfalt og en grussti og det er nok bare en av disse naboene og jeg som drar inn planter utenfra. Det har kanskje noe å si, men jeg liker å tenke at boasneglen, som jeg har noen av, også tar opp kampen. Dessverre har jeg flust av de m. hus. Jeg ser likevel lite skader på plantene. Det jeg har lagt merke til i år er at det er tatt en jafs av noen av tulipanbladene, men før knoppene hadde utviklet seg. Har ikke sett rådyr her, men de er jo tidlig på'n. Bikkja spiser grønt, men ser hun er veldig selektiv med hva slags gress hun spiser så jeg håper at ikke hun er synderen.
Post Reply