Sneglekant rundt pallekarm?

Om tiltak mot skadeinsekter, plantesykdommer, ugras og andre uhumskheter.
Post Reply
Heidruna

Sneglekant rundt pallekarm?

Post by Heidruna »

Noen som har testet disse metallkantene man setter på pallekarmer for å hindre snegler i å krype opp? Ser de har de på felleskjøpet, plantasjen osv, men lurer på om de er verdt prisen
hildur
Herdighetssone: H2

Re: Sneglekant rundt pallekarm?

Post by hildur »

Jeg har ikke erfaring med det, men lurer veldig på det samme selv. Håper noen svarer! :)
Viola

Post by Viola »

Har sneglekant rundt pallekarmen, og jeg tror det funker...hvis man ikke har een pallekarm ved siden av som er høyere...da kryper sneglen opp på den, ned på sneglekanten, og over i den lave pallekarmen med kant, full adgang til godsakene! Det hadde jo ikke jeg tenkt på nei... :evil:
Hilsen Viola
orm
Herdighetssone: H4

Post by orm »

Noen som har prøvd vaselin el. noe annet skliete på kanten av pallekarmen? Evt. noe klebrig senttørkende a la fluepapir.
Heidruna

Post by Heidruna »

Jeg kjøpte meg et par slike kanter for å teste, og så langt ser de ut til å fungere! Har bare én pallekarm i høyden, og det er grønnkål og salat i de, så jeg vil tro de ihvertfall har forsøkt å komme seg opp.. de små drittsekkene elsker jo salat :P
Viola

Post by Viola »

Ja enig, jeg synes de ser ut til å fungere godt! Men problemet var at vi plasserte en høyere pallekarm tett inntil, ved siden av...da burde sneglekanten ha gått videre rundt den høyere i samme høyde som den lave...men det går jo ikke an, derfor får de små rakkerne fri bane OVENFRA...via pallekarmen ved siden av! Jeg lurer...er de eklingene intelligente, eller?! :evil:
Hilsen Viola
Heidruna

Post by Heidruna »

Æsj, ja man kan nesten begynne å lure iblant... :evil: De er fæle!
Post Reply