Sneglekant rundt pallekarm?
Sneglekant rundt pallekarm?
Noen som har testet disse metallkantene man setter på pallekarmer for å hindre snegler i å krype opp? Ser de har de på felleskjøpet, plantasjen osv, men lurer på om de er verdt prisen
Re: Sneglekant rundt pallekarm?
Jeg har ikke erfaring med det, men lurer veldig på det samme selv. Håper noen svarer! 

Har sneglekant rundt pallekarmen, og jeg tror det funker...hvis man ikke har een pallekarm ved siden av som er høyere...da kryper sneglen opp på den, ned på sneglekanten, og over i den lave pallekarmen med kant, full adgang til godsakene! Det hadde jo ikke jeg tenkt på nei... 

Hilsen Viola
Noen som har prøvd vaselin el. noe annet skliete på kanten av pallekarmen? Evt. noe klebrig senttørkende a la fluepapir.
Jeg kjøpte meg et par slike kanter for å teste, og så langt ser de ut til å fungere! Har bare én pallekarm i høyden, og det er grønnkål og salat i de, så jeg vil tro de ihvertfall har forsøkt å komme seg opp.. de små drittsekkene elsker jo salat 

Ja enig, jeg synes de ser ut til å fungere godt! Men problemet var at vi plasserte en høyere pallekarm tett inntil, ved siden av...da burde sneglekanten ha gått videre rundt den høyere i samme høyde som den lave...men det går jo ikke an, derfor får de små rakkerne fri bane OVENFRA...via pallekarmen ved siden av! Jeg lurer...er de eklingene intelligente, eller?! 

Hilsen Viola
Æsj, ja man kan nesten begynne å lure iblant...
De er fæle!