Maur i drivhuset!

Om tiltak mot skadeinsekter, plantesykdommer, ugras og andre uhumskheter.
Post Reply
Viola

Maur i drivhuset!

Post by Viola »

Har lagt betongheller i drivhuset, det er sand under...nå har mauren bygd rede. Har vannet med maurmiddel, men det ser ut som om de er på jakt etter ny helle å bygge under. Har også lagt ut maurbokser, pluss noen små gjennomsiktige plastbokser med hull på toppen, som man drypper gift oppi. Har ikke sett en eneste maur gå inn der...Hva kan jeg gjøre? Er redd de kommer til å ta over helt... :evil:
Hilsen Viola
aimar
Herdighetssone: H4

Re: Maur i drivhuset!

Post by aimar »

Vil tro at du snart vil se at maurmiddmiddelet har virket. Du kan også prøve å vanne med Fun light (saft), eller du kan ta opp hellene og legge dem i subbus (0-8mm) som du komprimerer godt i stedet for i sand.
Viola

Post by Viola »

Jippi, hjemme igjen fra ferie og det er ikke en eneste maur å se i drivhuset! så du fikk rett, Aimar! :D (Hilsen vaarihagen som følger deg på instagram)
Hilsen Viola
Viola

Post by Viola »

Glemte forresten å fortelle at jeg hadde allerede vannet med Fun light før giften, det har fungert fantastisk langs husveggen, har ikke hatt en mair inne siden vi begynte med det. Men da det ikke virket med en gang fikk jeg hetta. Kanskje det ville virket hvis jeg hadde vannet mer...er jo mye bedre enn å bruke gift...
Hilsen Viola
aimar
Herdighetssone: H4

Post by aimar »

Litt maur i hagen er helt greit, men vi vil jo helst ikke ha dem inn i huset eller drivhuset. Fortsett å vanne med Fun light, særlig i finværsperioder. Det er jo ikke giftig, så det virker ikke med en gang, men mauren blir svak og underernært når de spiser Fun light til frokost, middag og kvelds. Det smaker jo søtt, og det elsker mauren, men det er null næring, og lavkarbo er ikke så bra hvis du er en maur.
Viola

Post by Viola »

Åh, er det det som er greia! Lavkarbodiett for maurene skal bli! :D
Hilsen Viola
Post Reply