Kålmøll.

Om tiltak mot skadeinsekter, plantesykdommer, ugras og andre uhumskheter.
Post Reply
Kjellaug

Kålmøll.

Post by Kjellaug »

Kålmøllinnvasjon på gang atter eit år - desverre.... Det står at dei mest går til åttak på kålvekster.. Særleg har dei kosa seg med mai nepa... Vil dei og gå på erter, bonner, gulrot, pastinakk ?
Mvh.
Kjellaug
fiolina
Herdighetssone: H5

Re: Kålmøll.

Post by fiolina »

Jeg har bare opplevd at kålmøll går etter korsblomstrede vekster, altså div kålvekster, hodekål, blomkål og brokkoli. Her er en artikkel om hvordan skjerme vekstene for kålmøll. https://www.datsja.no/blogg/2016/7/2/rundvask-mot-klmll
Kjellaug

Post by Kjellaug »

tusen takk for svaret.
blys

Post by blys »

Ja, kålmøll er triste saker, ser at den er her nå, men ikke så ille som i 2016.
I tillegg til alle kålvekster går den også på reddik og ruccola.
Jeg har innsektsnett fra utplanting til høsting på alle mine kålvekster, men noen klarer å komme innenfor likevel.
Kjellaug

Post by Kjellaug »

Eg kjempar ein innbitt kamp mot møllen ved å vaske plantene med grønnsåpe vatn og plukke av larvene. Sjølv med duk så er det alltids nokre møll som smett innunder og legg egga sine. Ser at dei flyg opp mot duken og sit der på innsida etter regnvær. Har lese at ein bør vaske ein gong i veka med 9dl vatn og 1 dl grønnsåpe. Plar å ha ei oppsamlingsbytte med vatn i som eg putter larvar i alle stadiet oppi.Eg måtte foressten vaske duken også fordi han var full av larvar. Det hadde nettopp regna. Kanskje nokre larvar da kryp opp frå bladverket etter regnskura for å finne seg ein tørrere stad.
Måtte foressten vaske duken og. Han var full av larvar.

Er det nokon som veit om larvene alltid må plukksast bort eller heldt det at dei dett ned på bakken når ein vaskar plantene? Innbiller meg at gnagerane vil krabbe opp att i bladverket og halde fram med måltidet sitt. Er det nokon som veit noko om dette ?
Mvh.
Kjellaug
fiolina
Herdighetssone: H5

Post by fiolina »

Jeg har lurt på det samme, men har ikke funnet så mye informasjon om det. Dog tror jeg du har rett i at de kan kravle opp igjen, for det står å lese at de firer seg lynraskt ned en silketråd om de blir forstyrret. Alt jeg har lest sier at man skal plukke dem vekk, så det er nok det sikreste. Jeg har bare blomkarse å slite med, men syns liksom at uansett hvor mye jeg plukker så er det stadig nye i forskjellige stadier og størrelser. I varme perioder går syklusen fra egg til voksne larver hurtigere enn i kaldt vær, og de kan reprodusere seg etter 3 uker.
Post Reply