Hva slags kvister i bunnen?

Diskusjon og spørsmål om alt som har med økologisk hagebruk og kompostering.
Post Reply
Vestfold
Herdighetssone: H2

Hva slags kvister i bunnen?

Post by Vestfold »

Jeg har kjøpt plastbinge til kaldkompost som jeg nå skal starte opp. Jeg forstår det slik at man først skal legge kvister i bunnen, pga lufting? Men hva slags kvister og hvor mange? Jeg har masse nylig avkappete kvister, især granbar og Thuja, kan jeg bruke dette, eller er det snakk om tørre kvister uten grønt?

Skal kvistene være oppkuttet eller lange?

Kan jeg putte alt hageavfall oppi samtidig, lagvis, eller må man vente mellom hver gang? Vi har flere store hsuger med henholdsvis rent gress og kvister.

Jeg har i tillegg kjøpt en sånn enkel gitterbinge til kompost. (Siden vi har så mange kvister.)Men hvordan bruker jeg denne?
Aasta

Re: Hva slags kvister i bunnen?

Post by Aasta »

Hei!
Gratulerer med oppstart av kompost, det vil du bli godt nøgd med. Det er nok det beste å kappe opp bitane i passelege lenger, tenk på at det skal stikkast om ein gong og kvistar er lite nedbrytbare. Eg syns i alle fall det er litt masete med lange kvistar når ein står der og spar… det går også fortare di meir oppkutta dei er. Samstundes skal det kome luft til. Dersom du har mest kvist og mindre anna tett materiale, til dømes grasklipp så er det nok greitt å bare kutte opp mest mulig, blande og hive oppi.

Lykke til!
Aasta, Oslo

‹Il faut cultiver son jardin›
Inger E

Re: Hva slags kvister i bunnen?

Post by Inger E »

Eg brukar belst turr kvist og legg eit lag i kryss i botnen. Då likar eg å ha dei litt lange, og gjerne to-tre cm i diameter. ( meir enn fire til fem cm er ved her hjå meg!) . Når eg så fyller på, har eg gjerne litt grøvre stauder og slikt oppå kvisten. Eg innbiller meg at det ikkje vert for tett på den måten. Gras og lauv har lett for å bli for tett, så då er det godt med litt småkvist inn i mellom. Om eg spar om, passar eg på å ikkje gå heilt ned til kvistlaget. Ofte lettar eg på laget med ei greip, men snur ikkje alt opp ned. Det kan vere nok til å få opp varmen. Men etter eit års tid, er det som regel fyllt opp med jord heilt ned på bakken. For mykje barnåler, gjer jorda sur. Difor har eg svært lite av det i komposten.
Post Reply