Hestemøkk

Diskusjon og spørsmål om alt som har med økologisk hagebruk og kompostering.
Post Reply
Grovmel

Hestemøkk

Post by Grovmel »

Hei:) Har plantet vel om lag 20 bærbusker og diverse annet. Brukte felleskjøpjord og blandet med vanlig jord. Var ganske urutinert og trodde at felleskjøpjorda var gjødslet og tenkte ikke over det engang, da han i butikken sa at det var bra nok for busker. Men ser bakpå sekken nå at det er 70% torv:( Altså egner seg vel mest til fyll. Orker ikke grave opp og blande på nytt. Er det ok nok å fylle jorda rundt med gammel hestedritt og gjødsle med hønseskitt etterpå tro?
Siri K
Herdighetssone: H4

Re: Hestemøkk

Post by Siri K »

Det vil funke ganske bra, men hestemøkka er full av gressfrø, så du vil få et lukeproblem, om du ikke varmkomposterer møkka.
H2/H3 i hyttehagen
Grovmel

Post by Grovmel »

Siri K wrote:Det vil funke ganske bra, men hestemøkka er full av gressfrø, så du vil få et lukeproblem, om du ikke varmkomposterer møkka.
Ganske bra er bedre en dårlig:) Okei, men tror ikke det blir noe problem å røske litt under.
Siri K
Herdighetssone: H4

Post by Siri K »

Jeg ser i en annen tråd at du har en del ugress rundt buskene som det er. Da kan jeg anbefale en batteridrevet kantklipper (om du som meg synes de bensindrevne bråker litt for mye). De er så lette og greie å bruke at det er en enkel sak å kutte ned ugresset ofte.
H2/H3 i hyttehagen
Post Reply