Enda levende mark i Kompostbjørn!

Diskusjon og spørsmål om alt som har med økologisk hagebruk og kompostering.
Post Reply
Viola

Enda levende mark i Kompostbjørn!

Post by Viola »

Fantastisk, etter denne ganske lange kuldeperioden er det enda mange små venner som jobber der nede, det er nesten utrolig! riktignok har jeg vært ute omtrent hver dag og matet komposten, hatt oppi litt sukker og syltetøy, men har normalt opplevd stivfrossen kompost om vinteren. Det er vel kanskje fordi det var mildt så lenge, men likevel...veldig morsomt å se dem jobbe på der nede i denne kulda!
Hilsen Viola
orm
Herdighetssone: H4

Re: Enda levende mark i Kompostbjørn!

Post by orm »

Det høres bra ut. Er du fornøyd med den ellers? Min kommer nemlig i morgen, men kommer nok til å vente litt med å sette den i gang. Selv om vi bare er to i kosten, synes jeg jeg at matbøtta fort blir full. Har hittil hatt innekompost, men der går jo bare frukt og grønt.
Viola

Re: Enda levende mark i Kompostbjørn!

Post by Viola »

Ååå beklager, så ikke dette svaret! JA, kjempefornøyd!!!! Den er veldig grei å bruke synes vi, nå er vi også bare to i kosten, men med endel "grønnsakspising" (skrelling altså) og litt dårlig styr på "restespisinga" (dvs kasting av mat...) går masse i Kompostbjørn. Og plantene mine blir gIade! I vinter har jeg klart å holde den varm med masse levende meitemark, jeg kan nesten ikke forstå det, den har alltid pleid å fryse eller ihvertfall gå i stå...men i vinter har jeg vært ute med bøtta nesten hver dag, og har hatt på sukker el. lign. innimellom. Av og til rekeskall. Det er supert hvis det ikke er varmt nok.
Og hvis gummiringen rundt lokket går i stykker (det gjør den, med jevne mellomrom) er det bare å skrive mail til Strømberg Plast, da sender de en ny til deg, kjapt som bare det, gratis! :D
Hilsen Viola
Post Reply