Riktig plassering av drivhuset ?

Om veksthus, hagestuer, vekstrom, utstyr, metoder, osv.
Post Reply
McWoods

Riktig plassering av drivhuset ?

Post by McWoods »

Jeg har planer om å kjøpe et nytt og større drivhus. Det har skjedd litt i hagen i årene etter at jeg kjøpte og satt opp det som står der i dag. Blant annet så har thujahekken vokst. Hekken har denne høyden da naboen er ganske nysjerrig :D :wink: .

Så spørsmålet er om jeg skal la det nye drivhuset stå på samme plass eller ikke.Eller så flytter jeg den til det hvor ripsbuskene og kjøkkenhagekassene står (Bilde 1). Det kommer til å bli høyere og bredere drivhus. Den nye blir på mellom 6 og 9 kvm. Ikke bestemt meg helt enda.

Jeg har planer om å trimme buskene bak drivhuset sp det kommer mer lys ned. Blir veldig tett der på sommeren. Tror muligens at det ikke vokser like bra som tidligere der da det blir mye skygge fra hekken ved siden av og bak drivhuset sånn det er plassert i dag. Men er ikke sikker på om detter er årsaken eller ikke.

Håper på gode forslag :D :D
Attachments
Bilde 4
Bilde 4
20160425_152220.jpg (29.63 KiB) Viewed 830 times
Bilde 3
Bilde 3
20160425_152152.jpg (34.22 KiB) Viewed 830 times
Bilde 2
Bilde 2
20160425_152144.jpg (36.99 KiB) Viewed 830 times
Bilde 1. Sola står opp til venstre i bildet
Bilde 1. Sola står opp til venstre i bildet
20160425_152203.jpg (37.7 KiB) Viewed 830 times
Nienna
Herdighetssone: H2

Re: Riktig plassering av drivhuset ?

Post by Nienna »

Jeg ville ha satt opp nytt drivhus i området hvor kjøkkenhagekassene og bærbuskene står. Da får du mye mer lys inn, og kan anlegge kjøkkenhage på begge sider av drivhuset. Det vil se mer harmonisk ut enn det gjør nå med drivhuset nesten inni hekken. Det vil også være mer praktisk å kunne gå fritt rundt drivhuset.
Velg det største drivhuset du har råd til :) Drivhus blir alltid for lite uansett...
McWoods

Re: Riktig plassering av drivhuset ?

Post by McWoods »

Takk for det ☺️
Det er nok riktig som du sier. Samme hvor stort man kjøper, så blir det for lite.
Post Reply