Tips og triks til innredning i drivhus

Om veksthus, hagestuer, vekstrom, utstyr, metoder, osv.
Post Reply
Simira
Herdighetssone: H3

Tips og triks til innredning i drivhus

Post by Simira »

Hva greier du deg ikke uten i drivhuset?

Jeg må ha krakken min med hjul, for å kunne sitte og jobbe, pga. helsa.
Det nye drivhuset skal ikke være så mye større enn det forrige, men jeg skal ha plass til en arbeidsbenk, og plass til oppbevaring av redskaper, planteklips, næring, osv.

Til vanning bruker jeg keramikktupper med 2-liters vanntanker, og et dryppvanningssystem fra Biltema, det holder lenge, særlig når det nye drivhuset skal ha takrenne som samler opp vann i vanntønne.

Er det noe mer jeg burde tenke på, særlig før valg og bygging av drivhus, som jeg burde ha eller ha plass til? Det er snakk om 4-5 plantekasser med tomat, paprika og agurk, hovedsaklig.
Martin

Re: Tips og triks til innredning i drivhus

Post by Martin »

Et stort forstørrelse glass.

Kanskje fordi jeg begynner å bli "voksen". :wink:
Jeg ønsket meg det i julegave i fjor, og nå kan jeg ikke være uten.

Det er blitt litt sånn: "Er det et lite skudd der ?
Pokker, der er det bladlus også."
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Nienna
Herdighetssone: H2

Post by Nienna »

Jeg synes at plastkasser med lokk er praktisk til såbrett, små potter, pluggbrett, prikleutstyr, osv. De kan stables under en arbeidsbenk. Men det har du sikkert allerede tenkt på :)
Simira
Herdighetssone: H3

Post by Simira »

Nienna wrote: 09 Jan 2023, 22:38 Jeg synes at plastkasser med lokk er praktisk til såbrett, små potter, pluggbrett, prikleutstyr, osv. De kan stables under en arbeidsbenk. Men det har du sikkert allerede tenkt på :)
Alt dette har jeg inne i kjelleren, siden jeg starter så-sesongen gjerne før drivhuset er fremme fra snøen. Men noe form for oppbevaring må jeg ha, og plastkasser med lokk får man aldri for mange av!
Post Reply