Hageprat 2023

Emner om alt som har med saker og ting som en har i hagen å gjøre, men som ikke hører hjemme under noen andre fora i denne kategorien.
orm
Herdighetssone: H4

Re: Hageprat 2023

Post by orm »

Ja, dyrelegeregningene er høye. Har vel betalt vel 800 for årlige vaksiner. Siste regning var på mellom fem og seks tusen. Her er det jo ikke manko på dyreleger, men ser at de sliter med å få tak i dem ut over i landet. Ser ut til at det er en spesielt fin bladfarge på eføyen du har stukket. Har prøvd eføy her et par ganger. Begge gangene har de sagt takk for seg.
Martin

Post by Martin »

Den eføyen er fin, men må passes så den ikke går tilbake til å bli ensfarget grønn.
Det gjør jeg sommerkundene oppmerksom på.
(Det ble ikke jeg opplyst om da jeg kjøpte den på et hagesenter for mange år siden).

Mine 2 siste frø med rødbladet oljeplante ble satt til spiring, og nå kommer de.
Jeg må selvfølgelig gjøre eventuelle kunder oppmerksomm på at den er giftig.

oljeplanter.JPG

Det var 8 frø i posen jeg kjøpte. Et frø spiret ikke, og det blir ei rekke med 7 plater hvis ingen Ricinus blir solgt.
Det kan bli fint det. De kan jo bli store, og jeg synes store planter er helt greit. :)

Ricinus.JPG
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
Martin

Post by Martin »

Jeg har ikke vært en tur opp i nord et sted.
Bare en tur ut i hagen. :?
Sånn er det helt ned i fjæresteinene på Nordvestlandet nå.

Eneste fordelen er at i år blåser ikke benkene overende.

Hageebenk.JPG
Min blogg: Hagen ved havet
Mitt album på Hagepraten: Fotogalleri
orm
Herdighetssone: H4

Post by orm »

Fordeler og ulemper. Det kom en god del på Østlandet også. Må si jeg håper resten av nedbøren, som er meldt, kommer som regn. Antagelig er det for mye å håpe på her oppe i høgda.
Post Reply