Økologiske frø

Diskusjon rundt grønnsaker, krydder, bær og frukt i hagen.
Post Reply
Budeia
Herdighetssone: H4

Økologiske frø

Post by Budeia »

Jeg skulle gjerne ha kjøpt økologiske frø til kjøkkenhagen, bla gulrot og kålrot. Noen som kan anbefale hvor det er best og enklest å få tak i det?
Elisabeth på Lista
Herdighetssone: H1

Re: Økologiske frø

Post by Elisabeth på Lista »

Hei,
etterhvert kryper det litt økologiske frø inn hos mange forhandlere. Selv har jeg i mange år kjøpt fra Runåberg i Sverige. På http://www.runabergfroer.se kan du bestille online, og du kan også be om papirkatalog hvis du foretrekker det. Jeg har bare god erfaring med dem. Husk å holde deg under kr 200 for å slippe toll. Men du kan sende mange bestillinger......
Elisabeth på Lista
Herdighetssone: H1

Post by Elisabeth på Lista »

Sorry - trykkleif i den nettadressen(glemte en s) :oops: Det skal være www. runabergsfroer.se
eirik eikenøtt

Post by eirik eikenøtt »

jeg bestiller fra http://www.solsikken.dk/ bra plass,eller runåberg ja.
ellers har jeg finnmarksert,som er gode suppe erter fra de svenske finnmarkene,kålrabifrø som jeg ikke er sikkerpå om er bangholm eller finnmarkens vhita kålrot,jeg har også favabønner fra estland.
jeg har en del rare frø.
så bare sei i fra
:mrgreen:
eirik eikenøtt
Budeia
Herdighetssone: H4

Post by Budeia »

Høres jo spennende ut Eirik! Har du gulrotfrø? Eller noen typer som du vet er gamle?

Jeg kommer til å bestille endel fra plantearvens planteklubb for grønnsaker, men gulrøtter får jeg ikke der. Er så mye jeg skulle hatt, men plassen og tida strekker ikke helt til.. :oops: De skal jo helst stelles litt i løpet av sesongen også!

Masse fristende på Runåberg og Solsikken også.. :lol:
Post Reply