Eikenøtter

Spørsmål og diskusjon rundt busker, trær, kratt og hekk.
Janne

Eikenøtter

Post by Janne »

Har et tre inærheten som jeg finner masse nøtter på bakken. Kan disse brukes eller bør jeg plukke fra treet. Hvordan tørker jeg disse, slik at jeg kan ha de til jul? Eller bruke de til baking og mat.

Helt nøtt :lol:
Janne

Vestfold (H4)
malli

Re: Eikenøtter

Post by malli »

Ja det var et godt spørsmål. Det lurer jeg og på :)
Hepatica
Herdighetssone: H3

Post by Hepatica »

De kan brukes om de ikke har lagt for lenge. Se etter små hull.Finner du det er det larve der allerede.
MariaMaria
Herdighetssone: H1

Post by MariaMaria »

Eikenøtter er ikke gode å spise. Skikkelig beske. Synd egentlig, for vi har masse eiketrær med mengder av nøtter her. får bli mat til musene og nøtteskrika (for her fins ikke ekorn).

http://www.kongleposten.no/sporomskog/a ... _Channel=4
Hepatica
Herdighetssone: H3

Post by Hepatica »

Beklager,jeg tenkte på hasselnøtter.
Inger E

Post by Inger E »

Du kan nok bruke dei som ligg på bakken, berre dei er heile. Om du plukkar frå treet, så sørg for at dei er modne, dvs. at dei slepper hamsen. Dei kan turkast på eit klede eller duk. I gamle dagar brukte dei loftsgolvet der eg kjem frå. Som ungar likte vi godt å ete neter der vi fann dei. Brukte tenna til å knekke dei med. Skalet er ikkje så hardt før dei er turre.
magnolia

Post by magnolia »

Inger E wrote:Du kan nok bruke dei som ligg på bakken, berre dei er heile. Om du plukkar frå treet, så sørg for at dei er modne, dvs. at dei slepper hamsen. Dei kan turkast på eit klede eller duk. I gamle dagar brukte dei loftsgolvet der eg kjem frå. Som ungar likte vi godt å ete neter der vi fann dei. Brukte tenna til å knekke dei med. Skalet er ikkje så hardt før dei er turre.
Du tenker vel også på hasselnøtter?
Inger E

Post by Inger E »

Så klart. Eikeneter er ikkje etter min smak :lol:
Budeia
Herdighetssone: H4

Post by Budeia »

Noen som vet om eikenøtter kan brukes til noe?
magnolia

Post by magnolia »

Ekorn spiser eikenøtter og samler dem opp for vinterlagring. De har også vært brukt til svinefor. Under krigen ble ristede eikenøtter brukt som kaffeerstatning eller -tilsetning. Ellers er det vel ikke stort mer de kan brukes til, men der de blir liggende og komposteres sammen med løvet blir det god rhododendronjord, da eik inneholder mye garvesyre.
Inger E

Post by Inger E »

No har eg forhøyrt meg meir om turking av hasselneter. Har ei syster som plukkar en god del på eiga tomt. Når ho plukkar frå bakken, noko som er best der trea er for høge, vaskar ho netene fyrst. Så legg ho dei på avis i stova eit par dagar, og legg dei så i papirposar og set dei på eit arbeidsrom som er ganske varmt. Det må vere luftig for vidare turking, så ikkje bruk tette posar.
I år var det mykje store neter, like store som dei ein kjøper, seier ho, og så er dei mykje betre!
Vonar dette kan vere til litt hjelp.
Dag

Post by Dag »

Selv om eikenøtter ikke kan brukes til noe, så synes jeg de er utrolig vakre - nesten et kunstverk der de henger :)
Men nå har de fleste nøttene falt til bakken fra det sommereiketreet jeg tok med fra Tjugum for mange år siden.
Dag
brynhildur

Post by brynhildur »

Har du lyst på eget eiketre så kan du å sette nøttene i jorden.
Han jeg er gift med var i Tyskland for 5 år siden og hadde med seg 4 nøtter han fant ute i en park.
I dag har vi et eiketre fra en av nøttene. Satte nøttene i bedd hvor treet evt kunne stå i fred og ikke kastet for mye skygge på naboen. Sleppe å flytte planten.
Har en liten hage så treet kan bli for stort etterhvert men da regner jeg med at jeg er under torven for lengst. Så vi vil nyte treet så lenge det varer. Bor i sone 4-5.
Hilsen
Brynhildur
Inger E

Post by Inger E »

Å nei, Brynhildur. Får no inderleg vone du får leve til det vert stort :) .Når eit eiketre fyrst set i gang å vekse, det kan ta nokre år, så veks det fort både oppover og utover! Naboen her fann ei eik på plenen då dei rydda vekk 'skogen' som då var der. Det var lite den gongen, er vel omlag ti år sidan, men no er det digert. Flott, men det tek sol frå mykje kring seg. Det er nok kome herifrå, truleg ein fugl eller ekorn som har frakta nøtta dit. Vi måtte ta vårt tre då vi bygde terrasse. Sidan har eg funne fleire eikespirer her, og selt på loppa. Har berre ein bonsai att sjølve.
Det er nytt at eik veks vilt (sår seg) her i området, --- klimaendringa?
brynhildur

Post by brynhildur »

Inger E wrote:Å nei, Brynhildur. Får no inderleg vone du får leve til det vert stort :)
:lol: ja det håper jeg også. Det jeg tenkte på er når treet blir så stort at det MÅ høgges ned. Denne nøtten kom fra et eiketre i Tyskland. Bladverket er ikke helt likt den vanlige norske eika. Hvor fort det vil vokser gjenstår å se. Ikke noe fart på det ennå :wink:
Hilsen
Brynhildur
Post Reply