Vestfold - ny her!

Her kan du presentere deg! Fortell oss hvem du er, hvor i landet du bor, hvordan du fant oss, noen av dine interesser og alt mulig annet rart om deg!
Post Reply
Vestfold
Herdighetssone: H2

Vestfold - ny her!

Post by Vestfold »

Ny i Vestfold og ny i forumet her!

Vi er på flyttefot til Vestfold i disse dager. Der får vi en hage på over ett mål! Endelig! Jeg klør i fingrene!
Der jeg har bodd før har jeg bare hatt en liten hageflekk, og savnet mer plass.

Jeg er helt på planleggingsstadiet (vi har jo ikke flyttet enda en gang, he he). Har begynt å skissere hvordan jeg kan tenke meg at hagen kan bli med tiden. Det blir jo å ta en og en bit om gangen da, men det er lurt å ha tenkt ut helheten først.

Akkurat nå er det kun en diger flat plen, relativt usjenert, delvis omkranset av hekk, dels gjerde, og mange eviggrønne busker i kantene. Et par større grantrær også. Veldig fin og vedlikeholdsfri hage egentlig! Litt kjedelig med så mye plen, så jeg gleder meg til å dele opp og lage mange spennende områder etter hvert.

Herdighetssone H2, så her kan jeg nok få til mye. Jorden er leirholdig tror jeg. Det er allerede en diger Rhododendron i hagen, så her er nok gode og fuktige vekstvilkår.

Det blir jo et langtidsprosjekt. Vet ikke engang hvor mye jeg rekker denne sommeren/høsten, fordi vi først må pusse opp endel innvendig i huset.

Er glad for dette forumet, her kommer jeg nok til søke råd underveis, og så er det så spennende å lese om andres hager!
fiolina
Herdighetssone: H5

Re: Vestfold - ny her!

Post by fiolina »

Velkommen hit og masse lykke til med nyhagen! :) Det høres ut som om du har et veldig fint utgangspunkt, og en fin herdighetssone også. Vi får vel se bilder etterhvert?
Grosinhage

Re: Vestfold - ny her!

Post by Grosinhage »

Hei!

Jeg bor på et lite småbruk i Telemark. Jeg har en hage som kan betraktes som et tomt lerret. Nå vil jeg sette i gang med hagen, og jeg mener også at det er viktig å tenke litt helhetlig før man setter i gang. Jeg lurer på hvordan du begynner? Jeg ser du skriver at du må ta litt etter litt, men hva er viktig å begynne med?
Post Reply